عضو جبهه اصلاح‌طلبان ایران ، با بیان اینکه برخی اعضای این عضو ائتلاف در جبهه اصلاحات ایران نیستند، گفت: پزشکیان و عارف را نامزدهای این جبهه عنوان کرد.

به گزارش جارچی اخبار، بابک آذرباد در گفت و گو با ایرنا گفت: در حال حاضر جبهه اصلاحات ایران رسمیت دارد و پیشتر به نام شورای سیاستگذاری و هماهنگی بوده است و الان به نام جبهه اصلاحات فعالیت می‌کند. ما عضویتی در آن جبهه نداریم.

وی با بیان اینکه ما  در حال حاضر خارج از جبهه اصلاحات هستیم، گفت: امکان دارد به یک هدف مشترک با این جبهه برسیم اما تابع تصمیمات این جبهه هم نیستیم.

دبیرکل حزب ترقی ایران عنوان کرد: ما دنبال نامزدهایی هستیم که براساس شرایطی که خودمان داریم، تصمیم‌گیری می‌کنیم و نامزد مورد نظر خود را از جریان اصلاحات که واقعا اصلاح طلب هستند، انتخاب خواهیم کرد.

آذرباد پزشکیان و عارف را نامزدهای جبهه اصلاح طلبان عنوان کرد و گفت: عارف در سال ۹۲ حرکت قهرمانانه‌ای کرد و باعث شد جمع بندی در جامعه ایجاد شود و آقای روحانی انتخاب شود.

این فعال اصلاح طلب اضافه کرد: درباره نامزدی کرباسچی در انتخابات ریاست جمهوری نظری ندارم و حزب کارگزاران در این زمینه باید تصمیم بگیرد یا نظر بدهد. اما از حضور هر فردی که بخواهد نامزد شود و بتواند مشارکت سیاسی را بالا ببرد، استقبال می‌کنیم.

وی همچنین درخصوص احتمال حمایت تشکل متبوع خود از محمد جواد ظریف در صورت حضور در انتخابات گفت: در حال حاضر سخن گفتن از حضور مصادیق و نامزدها مقداری سخت است و ما منتظر انجام ثبت نام‌ها خواهیم بود. در آن لحظه باید ببینیم که تصمیم گیری جمعی چه خواهد شد و خوشحال می‌شویم تا به حمایت از ظریف بپیوندیم.

دبیرکل حزب ترقی ایران درباره حضور نامزدهای نظامی عنوان کرد: منعی از لحاظ قانون اساسی برای حضور نامزدهای نظامی وجود ندارد و آنها می‌توانند در انتخابات شرکت کنند این امر منوط به این است که از نیروهای مسلح منفک و بعد داوطلب شوند.

وی همچنین درباره ارزیابی خود از جریان اصولگرا با بیان اینکه صحبت کردن درباره جبهه رقیب بسیار زود است، گفت: در جبهه رقیب تشدد نامزدها بسیار زیاد است و با این شرایط رسیدن به هدف سخت خواهد بود و تنها فردی که می‌تواند وفاق را ایجاد کند، شخص ابراهیم رییسی است که واقعا مورد احترام ما هم هست. هیچ فرد دیگری نمی‌تواند در بین اصولگرایان رقیب رییسی باشد.

آذرباد تصریح کرد: ما چند حزب سیاسی به عنوان جبهه اصلاح‌طلبان ایران هستیم که ۱۰ سال پیش تشکیل و به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب اعلام شد. ما از آن طریق با جبهه اصلاح‌طلبان همکاری می‌کنیم و با جبهه اصلاحات ایران  مراوداتی نداریم.