فرماندار نوشهر گفت که زیرساخت‌های لازم برای انتقال سه مگاوات برق نیروگاه زباله‌سوز این شهرستان به شبکه سراسری باید ظرف طی ۴۵ روز آینده فراهم شود.

به گزارش جارچی اخبار، سعید یزدانی روز پنجشنبه در جلسه بررسی وضعیت تقویت برق نیروگاه زباله سوز نوشهر از تعلل پیمانکار و سرمایه گذار طرح در این زمینه انتقاد کرد و افزود : چرا با گذشته چهار ماه از راه اندازی نیروگاه زباله سوز ، هنوز زیرساخت های خط انتقال تولید برق نیروگاه به شبکه سراسری فراهم نشده است در حالی که این کار از وظایف سرمایه گذار بوده است.

وی گفت : به پیمانکار و سرمایه گذار نیروگاه فرصت داده می شود تا ظرف ۴۵ روز آینده تجهیزات خریداری شده را نصب و امکان اتصال به شبکه سراسری برق را فراهم کند.

یزدانی افزود : همچنین پیمانکار و سرمایه گذار نیروگاه باید شرایطی را فراهم کنند تا مشکل جذب زباله شهرستان های نوشهر ، چالوس و کلاردشت به نیروگاه حل شود.

سرمایه گذار و شهردار نوشهر در این جلسه متعهد شدند تا هر چه زودتر نسبت به نصب و راه اندازی تجهیزات خریداری شده برای رفع مشکل اقدام کنند.

پیش از این محیط زیست شهرستان های نوشهر و چالوس پس از بهره برداری از نیروگاه زباله سوز نوشهر از تداوم دفن سنتی زباله ها در این شهرها انتقاد کرده بودند.

بهره بردار نیروگاه زباله سوز نوشهر در پاسخ به این انتقادات گفته بود که نصب نشدن “پست پاساژ ” و فراهم نبودن زیرساخت های برق تولیدی نیروگاه و اتصال آن به شبکه سراسری سبب شده است تا جذب زباله با مشکل مواجه شود.

نیروگاه زباله سوز نوشهر که نخستین طرح زیست محیطی در نوع خود به شمار می‌رود با هدف فرآوری مقدار ۲۰۰ تن زباله تولیدی شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت و تولید حدود سه مگاوات برق در ساعت ، آذر ماه سال گذشته بهره برداری شد.