رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی گفت: هرگونه دوقطبی‌سازی تا زمان انتخابات به زیان  کشور است و آنچه در مقطع کنونی دشمن را ناامید می‌کند، حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ است.

به گزارش جارچی اخبار، حسین خسروی اسفزار روز پنجشنبه در مراسم محوری بزرگداشت روز قدس در حسینیه جماران بیرجند که با حضور نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار و جمعی از مسوولان استانی برگزار شد، اظهار داشت: حضور گسترده مردم در پای صندوق‌های رای به تعبیر مقام معظم رهبری، نور است و با انتخاب اصلح “نور علی نور” خواهد شد.

وی گفت: انقلاب اسلامی و خون شهدا اقتضا می‌کند که اگر حقی برای مردم در نظر گرفته شده است، در سرنوشت خود دخیل باشند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: تکلیف مردم شرکت در انتخابات است، چه تکلیفی که مقام معظم رهبری برای ما ایجاد کردند و چه تکلیفی که خون هزاران شهید از جمله دست بریده حاج قاسم سلیمانی برعهده ما گذاشت.

وی با بیان اینکه انتخابات ۱۴۰۰ یک فرصت نوسازی مدیریتی در کشور است گفت: کسانی که به هر دلیل از برخی اقدامات، نارضایتی دارند می‌توانند با شرکت در انتخابات نسبت به تغییر شرایط اقدام کنند.

خسروی افزود: ما نباید اگر وظیفه خود را به خوبی انجام نمی‌دهیم، همه را به غیر از خودمان مسوول بدانیم.

وی افزود: امروز هر کسی که می‌خواهد مسیر امام علی (ع) را طی کند از هزاران پیام آن حضرت، معنای یکی از پیام‌ها این است که خود و زندگی خود را فدای اسلام کنید.

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی با بیان اینکه امام علی (ع) برای اسلام صبوری به خرج داد گفت: اگر کسانی حاضر شوند برای جمع کردن چند رای و رسیدن به مقام یا منافع حزبی باعث تضعیف جمهوری اسلامی شوند، یقینا از حضرت علی (ع) فاصله گرفته‌اند.

وی ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی جریان قدرتمند مقاومت شکل گرفته است و به همین دلیل اسراییل و حامیان او بیش از همه علیه جمهوری اسلامی ایران حمله و هجمه دارند.

خسروی گفت: ما باید بیداری خود را درخصوص توطئه‌های دشمنان حفظ کنیم و مقام معظم رهبری فرمودند برای بیداری اسلامی، دو عنصر بصیرت و مقاومت ضروری است و بر این موضوعات پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (ع) هم بارها در صدر اسلام تاکید داشته‌اند.

وی افزود: یک معنای بصیرت این است که دشمن‌شناس باشیم و نقشه دشمنان را بدانیم، راه مقابله با آن را یاد بگیریم و اقدام به موقع را انجام دهیم.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز بصیرت و دشمن‌شناسی ضرورت جامعه است چرا که شاید نقشه دشمن صرفا نظامی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی نباشد و به تعبیری جنگ هیبریدی باشد که نمونه‌های آن را در همه عصرها می‌بینیم.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری یکی از فرصت‌های ما برای خنثی کردن توطئه‌های دشمنان حضور در صحنه انتخابات است گفت: اگر نتوانیم این وظیفه را درست انجام بدهیم حتما این فرصت تبدیل به تهدید خواهد شد و به نفع دشمن خواهد بود.

خسروی افزود: نباید فرصت انتخابات را برای دشمن به تهدید تبدیل کنیم که وظیفه همه به خصوص مسوولان سنگین است و باید مراقب باشیم که دشمن به دنبال استفاده از این ظرفیت ملی به نفع خود است.

وی گفت: اگر در انتخابات پیش‌رو سهل‌انگاری شود، ممکن است مشارکت ۸۵ درصدی مردم در انتخابات ۸۸ تبدیل به فتنه شود که البته آنجا با دروغ تقلب در انتخابات شکل گرفت و امروز نیز همه ما باید بصیرت و هوشیاری داشته باشیم.

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی افزود: در آستانه انتخابات هرگونه دوقطبی‌سازی نظیر آنچه امروز بر سر زبان‌ها افتاده، از جمله دوقطبی‌سازی میدان و دیپلماسی به نفع دشمن نه به نفع نظام است.

وی اظهار داشت: پشتوانه دیپلماسی قوی، میدان قوی است و اگر میدان دیپلماسی حاج قاسیم سلیمانی در کشورهای مختلف نبود، پررویی داعش دست‌ساخته آمریکا را دیدیم که تا مجلس و حرم مطهر امام راحل آمدند و از ما شهید گرفتند.

وی افزود: آنچه در چنین شرایطی دیپلماسی را قدرتمند می‌کند، میدان است و دستاوردهای میدان در طول انقلاب همواره حامی میدان دیپلماسی بوده و گاهی این موضوع حتی برای غریبه‌ها هم روشن است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز اگر می‌خواهیم در برابر رژیم صهیونیستی و همه حامیان آن بازدارندگی ایجاد کنیم، میدان باید همیشه قوی باشد.

وی با بیان اینکه میدان و دیپلماسی هر دو مجری هستند گفت: طبق اصل ۱۱۰ قانون اساسی سیاست‌های کلی نظام را رهبر معظم انقلاب هم در دیپلماسی و هم در میدان تعیین می‌کنند و بستگی به مجریان و نوع اجرا دارد که مجری در میدان مثل حاج قاسم سلیمانی خوب عمل کرد و جواب داد.

رییس مجمع نمایندگان خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش روز قدس را نماد وحدت و اراده امت اسلامی در دفاع از ملت مظلوم فلسطین خواند و اضافه کرد: گرامیداشت روز قدس دفاع از آرمان فلسطین و لبیک به فرمان خداوند متعال در راستای حمایت از مستضعفین عالم است.

وی گفت: گرامیداشت روز قدس لبیک به فرمان پیامبر گرامی اسلام (ص) مبنی بر اینکه مسلمان نیست کسی که صدای کمک‌خواهی کسی را بشنود و جواب ندهد.

خسروی با بیان اینکه صهیونیسم به دلیل روحیه نژادپرستی خود را گل سرسبد خلقت عالم می‌داند افزود: آنان خود را دوستان برتر خداوند می‌دانند و بهشت را مخصوص خود می‌خواهند که براساس آیات قرآن کریم هرگز به آرزوی خود نخواهند رسید.

وی گفت: از سال ۱۹۴۸ که صهیونیست‌ها حکومت خود را با دستور کشور انگلیس پایه‌گذاری کردند، بیش از ۷۰ سال می‌گذرد و تثبیت و استمرار انقلاب اسلامی ادعای آنان مبنی بر گرفتن نیل تا فرات را معکوس کرده است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: امروز انقلاب اسلامی و جریان قدرتمند انقلاب اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی قرار دارد و در جنگ ۳۳ روزه بعد از فرماندهی جریان مقاومت که یکی از فرماندهان شجاع آن حاج قاسم سلیمانی بود، شکست خوردند و تاکنون نیز ضربات پی در پی از جریان مقاومت خوردند.

وی افزود: آنان در همین سال جاری بعد از جریان خسارتی که برای نطنز ما به وجود آوردند، ضربات متعددی را در پاسخ دریافت کردند.

خسروی گفت: مهم نیست که اسراییل ضربات را از کجا می‌خورد، مهم این است که امروز اسراییل و افرادی که پیوندی با او دارند، بدانند که تجاوزات این رژیم و همنشینان آنان در منطقه بدون پاسخ نخواهد ماند.