نماینده حوزه انتخابیه مهریز, بافق، بهاباد، ابرکوه و خاتم در مجلس شورای اسلامی گفت: منشا بسیاری از مشکلات کشور در زمینه اقتصادی و معیشتی که زندگی را به مردم تنگ کرده، ناشی از قانون‌گریزی و اعمال سلیقه شخصی در امور است.

به گزارش جارچی اخبار،  محمدرضا صباغیان بافقی سه‌شنبه شب در نشست برخط با خبرنگاران استان یزد افزود: اجرای کامل قانون باید از مسوولان آغاز شود و مردم همواره وظایفی را که از آنان انتظار بوده به انجام رسانده اند و مشکلاتی که وجود دارد، بیشتر ناشی از  قانون‌گریزی برخی مدیران است .

وی ادامه داد: هم اکنون در جامعه، قانون محور نیست و قانون‌گریزی در بخش‌های مختلف وجود دارد ، کشورهایی که پیشرفت کرده‌اند به خاطر حاکمیت قانون بوده است و رفع مشکلات موجود در کشور نیز با حاکمیت قانون در همه زمینه ها محقق می شود.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: محور نبودن قانون و اعمال سلیقه و اعمال نفوذ موجب شده تا به عنوان مثال در استان یزد در یک شهر چندین کارخانه تاسیس شود و در برخی از شهرهای دیگر یک کارخانه هم نباشد یا مثلا پنج شهرستان فقط یک نماینده در مجلس داشته باشد.

صباغیان بافقی گفت: اگر بخواهیم از مشکلات اقتصادی و معیشتی و سایر موارد عبور کنیم و شاهد حل نیازها و پاسخگویی به مطالبات مردم باشیم همه افراد و مسوولان باید فقط در مسیر حاکمیت قانون تلاش کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی از ثبت‌نام خود در انتخابات ریاست جمهوری طی چند روز آینده خبر داد و گفت: نظام جمهوری اسلامی از نظر استقلال سیاسی و  پیشرفت‌های نظامی جایگاه رفیعی در دنیا و منطقه دارد اما در حوزه اجرای عدالت مشکلاتی داریم و همه دولت‌های پس از انقلاب در حوزه عدالت نتوانسته‌اند آنگونه عمل کنند که فاصله طبقاتی کم و مشکلات معیشت مردم رفع شود.

صباغیان بافقی در خصوص مذاکرات وین با یادآوری قانون راهبردی لغو تحریم‌ها که توسط مجلس تصویب شد ، اظهار داشت: این قانون بسیار خوب است و موجب شد تا دولت در دور جدید مذاکرات ابزار چانه‌زنی در اختیار داشته باشد و همین مسئله باعث شده تا طرف مقابل امتیازاتی بدهد و  دولت باید از اصول انقلاب و منافع مردم در مذاکرات دفاع کند.

رییس هیات نظارت بر انتخابات استان یزد در خصوص انتخابات پیش‌رو و نقش این هیات مدعی شد: ملاک ما در این هیات فقط اعمال دقیق قانون است و طبیعی است که کسانی که مشکلات و سوء استفاده‌های مالی و یا اخلاقی داشته‌اند، ردصلاحیت شوند، اما هیچ کس به خاطر سلیقه متفاوت ردصلاحیت نشده است.

ضباغیان بافقی اظهار کرد: همه تلاش ما و اعضای هیات نظارت استان این است که حقی از کسی ضایع نشود و همانگونه که اگر فردی بی‌دلیل ردصلاحیت شود، حق او ضایع می‌شود اگر هم کسی صلاحیت نداشته باشد و احراز صلاحیت شود، حقوق مردم ضایع می‌شود.