مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه طرح ملی انتقال نفت خام گوره به جاسک، بزرگترین پروژه صنعت نفت است، اظهار کرد: تولید شیرهای انتقال، الکتروپمپ‌های مورد نیاز، ساخت هزار کیلومتر خط لوله انتقال نفت در کنار ساخت مخازن، پایانه و گوی شناور در منطقه جاسک با استفاده از توان داخلی نشان دهنده عزم ملی برای به ثمررسیدن این طرح بزرگ و راهبردی است.

به گزارش جارچی اخبار، «مسعود کرباسیان» افزود: پروژه گوره – جاسک به دلیل حساسیت‌ها چندین بار در مرحله تختال، ساخت لوله، توپکرانی و…تست‌های بیشتری نسبت به دیگر پروژه‌ها پشت سر گذاشت تا این طرح بزرگ ملی بدون نقص و با بهترین کیفیت به سرانجام برسد.

کرباسیان تصریح کرد: پس از رسیدن نفت به جاسک که کمتر از یک ماه زمان می‌برد، در آینده‌ای نزدیک مراسم افتتاح و بهره‌برداری رسمی این طرح ملی با حضور رئیس جمهوری برگزار خواهد شد.

طرح انتقال نفت خام گوره به جاسک، طرحی ملی و راهبردی است که با حمایت دولت و راهبری شرکت ملی نفت ایران و با هدف ایجاد ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه نفت خام در روز، ذخیره‌سازی و صادرات آن از طریق پایانه جدید جاسک، تضمین استمرار صادرات نفت خام، تمرکززدایی از پایانه‌های صادراتی و متنوع‌سازی آن و توسعه پایدار و اشتغال‌زایی در سواحل مکران اجرا می‌شود.

بیژن زنگنه، وزیر نفت نیز  ۲۷ اردیبهشت‌ماه در حاشیه آیین امضای قرارداد توسعه میدان فرزاد اعلام کرد: خردادماه امسال، نخستین محموله نفت از جاسک صادر خواهد شد.