معاون قضایی دادستان کل کشور با اشاره به رسوب ۶ میلیون تن کالای اساسی در گمرکات بنادر کشور گفت: این کالاهای اساسی باید به فوریت ترخیص شود.

به گزارش جارچی اخبار، سعید عمرانی در حاشیه بازدید از یک واحد بزرگ صنعتی در شهرستان ساوجبلاغ در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد دپوی نزدیک به ۶ میلیون تن کالای اساسی در گمرک و تبعات آن بر قیمت کالاهای اساسی در بازار، اظهار داشت‌: در این زمینه بخشنامه‌ای به دادستان‌های  بندرعباس،  بندر انزلی، چابهار، امیر آباد گرگان و یک شهر دیگر صادر شده است.

وی افزود: دادستان‌های این ۶ شهر بر نحوه ترخیص این اقلام اساسی نظارت و برخورد می‌کنند که صاحبان کالا سریعا به گمرکات جهت ترخیص مراجعه کنند.

معاون قضایی دادستان کل کشور با بیان اینکه  صاحبان این کالا نباید خدای نکرده از گمرک برای احتکار  و نگهداری کالا استفاده کنند‌، بیان کرد: صاحبان این کالا باید سریعاً  نسبت به تعیین و تکلیف این میزان کالای موجود در بنادر اقدام کنند.

عمرانی با تأکید بر اینکه این کالاها باید به فوریت ازگمرکات کشور تخلیه شود، عنوان کرد: تخلیه و عرضه این کالا نسبت به کاهش قیمت این کالا تاثیر به سزایی دارد و امروز دستورات لازم در این زمینه صادر شد.