مدیرکل امور مالیاتی استان ایلام با بیان اینکه دغدغه همه ما حمایت از فعالیت های فرهنگی و هنری است، گفت: خوشبختانه در قانون مالیاتهای مستقیم، حمایتهای خوبی در این باره لحاظ شده است.
به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از ایلام و به نقل از  روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی استان، سعید کریمی در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با بیان این مطلب تأکید کرد: مالیات علاوه بر تأمین کننده درآمد دولت، نوعی ابزار ارشاد اقتصادی است که دولت از آن برای جهت دهی به فعالیتهای مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استفاده می کند.

وی معافیت های مالیاتی را یکی از این ابزارها دانست و افزود: حمایتهای مالی اشخاص حقیقی و حقوقی، از درآمد مشمول مالیات آنها قابل کسر است.

 سمیه حیدری مدیرکل کتابخانه های عمومی استان نیز در این دیدار با بیان اینکه فرهنگ در همه عرصه ها دارای اثر است، گفت: با توجه به اینکه نهاد کتابخانه ها نهادی فرهنگی است، انتظار داریم همه دستگاه های اجرایی و ادارات و بخش خصوصی بر اساس اختیارات و امکانات خود، حامی ما در این عرصه باشند.

وی پرداخت مالیات را نوعی سرمایه گذاری دانست و افزود: فرهنگ در مقوله مالیات نیز دارای اثر و نقش حیاتی است و با فرهنگ سازی، مردم به اهمیت مالیات و تاثیر آن در پیشرفت و توسعه جامعه و کشور بیشتر پی برده و آگاهتر می شوند.

حیدری توجه بیشتر به موارد مرتبط قانون مالیاتهای مستقیم و حمایت شرکتهای سرمایه گذاری و پیمانکاری از جمله شرکتهای نفتی برای امور فرهنگی و تعمیر و تجهیز یا احداث کتابخانه های استان را خواستار شد.

در حال حاضر ۵۱ کتابخانه عمومی شامل ۷ کتابخانه مشارکتی، ۱۴ کتابخانه روستایی و ۳۰ کتابخانه شهری در استان ایلام فعال است که نیاز به تعمیر و بازسازی اساسی دارند.