مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه هر ماه یک روستا در شهرستان ملکشاهی گازدار می‌شود، گفت: سال جاری روستای نادرآباد از توابع دهستان شوهان گازدار شده و سه روستای توت، گراب و دول کبود خوشادول نیز تا پایان تیرماه گازدار می‌شوند.

به گزارش جارچی اخبار از ایلام و به نقل از  روابط عمومی شرکت گاز ایلام، عباس شمس اللهی با بیان اینکه تلاش می‌شود تا پایان سال جاری روستاهای باقیمانده این شهرستان گازدار شوند، افزود: شرکت گاز استان برنامه‌های مدونی برای گازرسانی به روستاهای منطقه در دست اقدام دارد که تا پایان امسال اجرایی می‌شوند.

وی با ذکر این نکته که شهرستان ملکشاهی نیز تا پایان امسال به مناطق سبز استان بپیوندد، تاکید کرد: اولویت اصلی شرکت، توسعه و تکمیل گازرسانی به دورترین نقاط و برقرای پایدار و ایمن جریان گاز برای مشترکان است.

شمس اللهی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ گازرسانی در حوزه خانوار شهری و روستایی شهرستان ملکشاهی به ترتیب ۱۰۰ و ۹۰ درصد است، یادآور شد: برای گازرسانی به این شهرستان تاکنون پنج ایستگاه تقلیل فشار TBSو CGS و مجموعاً ۲۸۰ کیلومتر شامل ۴۵ کیلومتر خط تغذیه و ۲۳۵ کیلومتر شبکه طراحی و اجرا شده است.

شمس اللهی با بیان اینکه هر سه شهر ملکشاهی  شامل شهرهای ارکواز، مهر و دلگشا گازدار شده‌اند، اظهار داشت: شهرستان ملکشاهی دارای ۲۷ روستاست که تاکنون ۱۸ روستای آن از نعمت گاز برخوردار و تلاش می‌شود در صورت رفع موانع قانونی، مابقی روستاها نیز تا پایان سال جاری گازدار شوند.

مدیرعامل شرکت گاز استان با بیان اینکه تاکنون ۸۱ واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان گازدار شده است، اضافه کرد: برنامه‌های شرکت برای تحقق شعار سال، توسعه گازرسانی به تمامی مناطق روستایی دوردست و صعب العبور و نیز صنایع شهرستان است.

وی یادآور شد: تاکنون هفت هزار و ۱۵۷ مشترک در مناطق شهری و روستایی شهرستان ملکشاهی اشتراک پذیری شده‌اند.