نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به نطق امروز مسعود پزشکیان درباره موضوع احراز صلاحیتها گفت: اگر از عدالت و رفتار همراه با منطق سخن می‌گویم باید این رویکرد در همه امور، دولت‌ها و منتخبان مردم یکسان اعمال شود.

به گزارش جارچی اخبار،  «ابراهیم عزیزی» در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود در پاسخ به نطق «مسعودپزشکیان» نماینده مردم تبریز و اظهارات وی درباره رد صلاحیت خود گفت: ۳۲ سال است که شورای نگهبان شما و امثال شما را تایید کرد، عدالت داشت. اما در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ که شما و بعضی از همکاران شما، احراز صلاحیت نشدید، برای عدالت کشور سوال ایجاد کردید. اقشار ضعیف و سفره‌های خالی و جوانان بیکار، مشکلات آب و برق و زیر ساخت‌ها محصول کیست؟ آیا محصول بی عدالتی افرادی که توسط شورای نگهبان تایید شدند، نیست؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به سخنان امام علی(ع)  مبنی بر لزوم عدم ظلم سران حکومت‌ها به مردم اظهار داشت:‌ نهج البلاغه به حفظ و نگهداری بیت المال و عدم ظلم به مردم تاکید کرده است.  امام علی (ع) به منصوبان خود تاکید کرده است که بین مردم بروید در حالی که رییس جمهور به دلیل شیوع ویروس کرونا از حضور در بین مردم خودداری می‌کند.

وی ادامه داد:‌ در دولت نهم و دهم مولوی اسحاق مدنی از اهالی اهل سنت و مشاور دولت بود ولی چرا وی عزل شد و آقای «علی یونسی» به عنوان مشاور رییس جمهور در امور اقلیت‌ها انتخاب شد. اگر قرار بود از اقلیت‌ها حمایت کنید، چرا از خود آنها برای اداره امور انتخاب نکردید.

عزیزی با بیان اینکه برخی از اقدامات امروز در اوج بی‌انصافی است، اظهار داشت:‌ آیا در مجلس ششم انصاف را رعایت کردند یا اسناد هسته‌ای کشور را به بیگانگان دادند و در همان زمانی که همه امور در دست شما بود، به مقدسات تاختند ولی هیچ یک در مجلس پاسخگو نبودید.

نماینده مردم شیراز خاطرنشان کرد: اگر از عدالت و رفتار همراه با منطق سخن می‌گویم باید این رفتار و عدالت در همه امور و برای همه دولت‌ها و همه منتخبان مردم یکسان باشد.