یک هزار و ۹۲۹ دانش آموز این استان ایلام در آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان با هم رقابت خواهند کرد.

به گزارش جارچی اخبار، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان ایلام با اعلام این مطلب گفت: این آزمون روزهای پنجشنبه و جمعه (۲۰ و ۲۱ خردادماه) همزمان با سراسر کشور در ۲۵ حوزه امتحانی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مناطق مختلف استان برای ۲ مقطع تحصیلی برگزار خواهد شد.

حشمت اله وردی  افزود: ادامه داد: آزمون وردی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان پنج شنبه ۲۰ خردادماه و همزمان با سراسر کشور با حضور یک هزار و ۲۵۰ داوطلب دختر و پسر در ۱۵ حوزه امتحانی استان ایلام برگزار می شود.

وی یادآور شد: از میان شرکت کنندگان در آزمون ورودی پایه هفتم ۱۰۰ دانش آموز ( ۵۰ نفر پسر و ۵۰ نفر دختر) به عنوان دانش آموزان پایه هفتم وارد مدارس استعدادهای درخشان استان می شوند.

اله وردی  افزود: اضافه کرد: همچنین از میان شرکت کنندگان در آزمون ورودی پایه دهم نیز ۱۰۰ دانش آموز ( ۵۰ پسر و ۵۰ دختر) در رشته های ادبیات و علوم انسانی، علوم تجربی و ریاضی و فیزیک به عنوان دانش آموزان پایه دهم برای تحصیل در مدارس استعداد های درخشان پذیرفته خواهند شد.

به گفته معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش ایلام، هم اکنون ۴۱۰ دانش آموز پسر (مقطع متوسطه اول ۱۸۳ و متوسطه دوم ۲۲۷) و ۴۰۳ نفر دانش آموز دختر در دبیرستان دخترانه فرزانگان (متوسطه دوم ۲۴۱ نفر و متوسطه اول ۱۶۲) تحصیل می کنند.

بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز در استان ایلام در مقاطع مختلف به تحصیل اشتغال دارند.