سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق ایلام گفت: برق ۴۰ دستگاه و سازمان اجرایی این استان به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف اعلام شده با ابلاغ قبلی، قطع شد.

محمد محمدیان شمالی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگارجارچی اخبار  از ایلام از تشکیل تیم نظارت بر مصرف برق در ادارات استان خبر داد و گفت: این تیم‌ها با نظارت برق استان، همکاری استانداری و دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران استان با استفاده از چک لیست‌های مشخص که توسط شرکت توزیع برق استان تهیه شده کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق ادارات را در دستور کار قرار می‌ دهد.

وی ادامه داد: در این بازرس ها لیست ادارات پر مصرف به استانداری ایلام ارسال می شود.

سخنگوی شرکت توزیع نیروی برق ایلام تاکید کرد: طی روزهای اخیر برق ۴۰ دستگاه و سازمان اجرایی به دلیل رعایت نکردن الگوی مصرف اعلام شده قطع شدند.

محمدیان شمالی یادآور شد: عدم رعایت مصرف برق توسط مردم و دستگاه های دولتی و غیر دولتی باعث شیفت بندی مجدد و قطع برق در سطح استان خواهد شد.

وی اضافه کرد: دستگاه های اداری سهم قابل توجهی در مدیریت مصرف برق در تابستان دارند و با انجام راهکارهای ساده می توان مصرف برق در دستگاه های اداری را کاهش داد لذا همکاری این ادارات ضروری است.

محمدیان شمالی از برخورد با دارندگان دستگاه های غیرمجاز استخراج رمزارز را از دیگر راهکارهای مدیریت مصرف در دوره اوج مصرف برق در تابستان برشمرد و ادامه داد: براساس مصوبه وزارت نیرو در صورتی که کشف دستگاه‌های استخراج رمزارز غیرمجاز ناشی از گزارش مردم باشد به فرد گزارش دهنده پاداش داده می‌شود.

وی به برخی از روش های ساده و موثر در حداکثر صرفه جویی در مصرف برق در ساختمان های عمومی و اداری اشاره کرد و بیان داشت: کنترل و تاکید به خاموش کردن سیستم های سرمازا غیر ضرور، روشنایی و لوازم اداری بعد از وقت اداری از جمله این راهکارهاست.

تعداد کل مشترکان برق استان ایلام ۵۸۰ هزار نفری ایلام ۲۳۰ هزار مشترک است که بیشتر آنها خانگی است و حدود ۳۰ درصد مشترکان برق در محدوده شهرستان ایلام قرار دارد.