نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی گفت: خسارت حوادث طبیعی شامل سیل، تگرگ، طوفان و سرمازدگی به بخش کشاورزی این شهرستان به ۲۷۵ میلیارد تومان رسیده است و مساعدت دولت در پرداخت غرامت به کشاوزران آسیب‌دیده را خواستار هستیم.

به گزارش جارچی اخبار، احمد محرم‌زاده روز یکشنبه در بازدید از مناطق کشاورزی و روستایی خسارت‌دیده از سیل و تگرگ اخیر در شهرستان اهر اظهار کرد: با بلایای طبیعی نمی‌توان مقابله کرد و خسارت اخیر سیل و تگرگ به اراضی زراعی، باغات، دام روستائیان و واحدهای مسکونی و دامی اهر قابل‌ توجه بود.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی افزود: از مسئولان انتظار می‌رود تا تمهیداتی برای جبران خسارت ناشی از وقوع سیل و بارش تگرگ در ۲۷ روستای شهرستان اهر اتخاذ کنند و تسهیلات کم‌بهره و در صورت امکان بلاعوض برای روستائیان خسارت‌دیده پرداخت شود.

وی با اشاره به این‌که کشاورزی و دامپروری تنها محل تامین معیشت روستائیان است، یادآور شد: امسال حوادث غیرمترقبه معیشت روستائیان و تولیدات حوزه کشاورزی را در شهرستان اهر با چالش جدی مواجه کرده است، در حالی که سفره معیشتی روستائیان در پی خسارت‌های ناشی از وقوع سیل کوچک‌تر شده و نیاز به حمایت دولت دارند.

“محرم‌زاده” رسیدگی وزارت جهاد کشاورزی و وزارت کشور به عنوان مدیر بحران به روستائیان خسارت‌دیده از سیل در شهرستان اهر را خواستار شد و اضافه کرد: از دستگاه‌های استانی و وزارتخانه‌های ذی‌ربط جبران خسارت سیل و تگرگ اخیر را پیگیر هستم.

وی اضافه کرد: در بارش تگرگ و وقوع سیل اخیر که موجب آبگرفتگی معابر شهری و خسارت به منازل مسکونی شهروندان اهری شده بود، ۲۰ میلیارد تومان نیز به بخش کشاورزی اهر خسارت وارد شد و مجموع خسارت‌های ناشی از حوادث غیرمترقبه به بخش کشاورزی و زیر بخش‌های آن به ۲۷۵ میلیارد تومان افزایش یافت.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری اهر در ۹۰ کیلومتری شمال‌شرق تبریز واقع است