رئیس اداره گاز شهرستان سیروان از گاز‌دار شدن ۷۰ واحد صنعتی تولیدی و کشاورزی در شهرستان سیروان خبر داد و گفت: شرکت گاز استان ایلام برنامه‌های مدونی برای تحقق نامگذاری سال جاری از جمله رفع موانع تولید و حمایت از اشتغال پایدار در حوزه صنایع شهرستان در دست اقدام دارد که به مرور زمان اجرایی می‌شوند.

به گزارش خبرنگارجارچی اخبار تاز ایلام و به نقل از  روابط عمومی شرکت گاز استان ایلام؛ قباد کاظمی افزود: در این شهرستان تعداد ۷۰ واحد صنعتی تولیدی و کشاورزی فعال گازدار می‌باشد و در آینده نزدیک با تکمیل شدن و استقرار واحدهای صنعتی جدید در شهرک صنعتی سیروان، تعداد واحد‌های صنعتی گازدار این شهرستان افزایش خواهند یافت.

رئیس اداره گاز شهرستان سیروان تصریح کرد: ضریب نفوذ گاز رسانی در خانوارهای این شهرستان در حوزه شهری  ۱۰۰ درصد و در حوزه روستایی ۹۶ درصد می باشد.

کاظمی خاطر‌نشان کرد: شهرستان سیروان با مرکزیت لومار دارای یک شهر و ۶۱ روستا می‌باشد که تاکنون شهر لومار و ۵۸ روستای آن از نعمت گاز برخوردار و پروژه گازرسانی به روستاهای چم شیر و چم‌روته نیز تا پایان ماه جاری به اتمام رسیده و این روستاها نیز گازدار خواهند شد.

وی با بیان اینکه بزرگترین و تنها روستای باقیمانده این شهرستان روستای سرابکلان است که بدلیل داشتن بافت تاریخی و عدم صدور هرگونه مجوز حفاری از سوی میراث فرهنگی تاکنون گازدار نشده است.

رئیس اداره گاز شهرستان سیروان گفت: در این شهرستان مجموعاً ۳۰۳ کیلومتر خطوط لوله شامل ۴۶ کیلومتر خط تغذیه و ۲۵۹ کیلومتر شبکه توزیع اجرا  و تعداد ۱۲ ایستگاه تقلیل فشار  CGS و TBS احداث شده است.

 وی  تصریح کرد: با پیگیری‌های بعمل آمده و انعقاد تفاهم نامه جامع نظارتی و اجرایی با میراث فرهنگی استان، مجوز قانونی لازم برای گازرسانی به روستای سرابکلان اخذ، پیمانکار اجرایی انتخاب و از ابتدای سال جاری شروع بکار نموده است ولی به‌دلیل نیاز به دقت، نظارت و حساسیت شدید و نیز انجام حفاری‌ مسیرهای شبکه و انشعاب داخل روستا راُساً توسط اداره میراث فرهنگی، عملیات اجرای لوله گذاری و انشعاب توسط پیمانکار، پیشرفت پروژه به کندی صورت می‌گیرد که با اتمام گازرسانی به روستای سرابکلان، شهرستان سیروان نیز به مناطق سبز استان می پیوندد .

کاظمی ادامه داد: شهرستان سیروان دارای ۵ هزار‌و ۷۸۷ مشترک شامل یکهزار‌و ۳۳۵ مشترک شهری و ۴ هزار‌و ۴۵۲ مشترک روستایی می‌باشد که تاُمین رضایت‌مندی حداکثری و برقراری جریان پایدار و ایمن گاز برای مشترکین، مهمترین دغدغه همکاران در شرکت گاز استان  می‌باشد.