عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اجلاسیه اول مجلس گام های اساسی، دلسوزانه، منطقی و علمی برای کاهش فشار به مردم برداشت.

به گزارش جارچی اخبار، مرتضی محمودوند در ارزیابی عملکرد اجلاسیه اول مجلس یازدهم گفت: اجلاسیه اول بر اساس نیازمند های کشور ملت ایران و دغدغه های رهبر انقلاب گام هایی را در شرایطی برداشت که به دلیل وجود عدم مدیریت و نظارت بر بازار فشار زیادی به مردم وارد شده بود و تلاش کرد تا بخشی از مشکلات معیشتی موکلان خود را حل کند.

نماینده مردم شریف خرم آباد وچگنی درمجلس شورای اسلامی  ادامه داد: موضوع معیشت در واقع سر فصل و موضوع اول مجلس بود و در این راستا سبد حمایتی به تصویب رسید اما متاسفانه سنگ اندازی هایی در مسیر این طرح صورت گرفت.

وی افزود: تصویب این طرح می تواند گام بزرگ و اساسی در راستای رفع دغدغه معیشتی مردم باشد و در ادامه آن در بحث بودجه ۱۴۰۰ نمایندگان ملت بر اساس سیاست نظام و دستور رهبر معظم انقلاب به صورت ویژه در دستور کار خود قرار داد.

محمودوند بیان کرد: در استان های محروم و مظلوم کشورمان که  از بیکاری و مشکلات عدیده فقر و فلاکت رنج می برند اقدامات خوبی انجام شد و گزارشات آن به صورت مکتوب و مبسوط شفاف و روشن به ملت ایران اعلام شد.

وی بیان کرد: در اجلاسیه دوم مجلس این روال با تمام قدرت دنبال خواهد شد اما آنچه امروز مهم است می توان به بحث معیشت و مسکن مردم اشاره کرد که ریشه در معضل بیکاری دارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یاد آور شد: وضعیت بیکاری، امروز شرایطی بوجود آورده که با افزایش طلاق، خودکشی،گسست خانواده ها،بزهکاری و تعداد زندانیان مواجه هستیم.

وی ابراز کرد: با توجه به آنچه گفته شد تحت هر شرایطی مجلسی که متعلق به ملت است باید گام های جدی و  اساسی،دلسوزانه،منطقی و علمی برای کاهش فشار روی مردم در اجلاسیه دوم  بردارد..