مدیرکل دفتر آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اقدامات انجام شده جهت تامین زیرساخت های آب شرب مورد نیاز زائران اربعین حسینی در مرز بین المللی مهران گفت: تاکنون ۱۰۰ میلیارد ریال برای تاسیسات آبرسانی در این پایانه مرزی هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از ایلام ، علیرضا طباطبایی روز شنبه در بازدید از تاسیسات آبرسانی پایانه مرزی مهران با اشاره به اقدامات انجام شده شرکت آب و فاضلاب در جهت مدیریت و تامین آب شرب زائران اربعین حسینی(ع) اظهار داشت: با توجه به موقعیت استراتژیک شهر مهران ، به عنوان دروازه عالیات تمام تلاش کارکنان شرکت آب و فاضلاب بر این است که علاوه بر اینکه در فصل گرما مردم با کمترین مشکل مواجه شوند، مشکلات تامین آب در پایانه مرزی نیز رفع شود.

وی با اشاره به وضعیت ساخت احداث مخزن ۲ هزار مترمکعبی پایانه مرزی مهران، افزود: تاکنون برای این پروژه آبرسانی یک حلقه چاه و ۶۰۰۰ متر لوله پلی اتیلن ۳۱۵ میلی متری با اعتباری افزون بر ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

مدیرکل دفتر آب شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور تاکید کرد: تامین آب پایدار با توجه به فرصت کم باقیمانده تا اربعین سالجاری یکی از اصلی ترین نیازهای خدمات رسانی به زائران اربعین در این مرز بین المللی است.

طباطبایی اضافه کرد: امیدواریم با تامین و تخصیص بموقع اعتبارات شاهد تسریع در انجام کارهای باقیمانده در حوزه آبرسانی در مرز بین المللی مهران جهت ارائه بهتر و مطلوبتر به زائران اربعین حسینی باشییم.

وی در ادامه بازید از پایانه مرزی مهران از تاسیسات ایستگاه پمپاژ دهلران، تاسیسات آبگیر و مخزن سراب آبدانان و سراب دره شهر نیز بازدید کرد.

شهر مرزی مهران در استان ایلام با حدود ۲۳۰ کیلومتر فاصله با بغداد نزدیک‌ترین شهر مرزی کشورمان به پایتخت عراق و عتبات عالیات این کشور است که امروز به کانون فعالیت‌های صادراتی و تردد زوار با کشور همسایه تبدیل شده است.

شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام قرار دارد.