فرماندار اسکو از تشکیل ۹ فقره پرونده خرید و فروش رای در شعبه ویژه جرایم انتخاباتی دادگستری شهرستان خبر داد و گفت: در صورت صدور احکام قضایی و محکومیت، اطلاع رسانی لازم از طریق مراجع رسمی قضایی انجام می‌شود.

به گزارش جارچی اخبار، بابک رضی منش روز یکشنبه در جلسه مشترک هیات نظارت و هیات اجرایی که با دستور کار رسیدگی به شکایات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر برگزار شد، اظهار کرد: مجریان و دست اندکاران انتخابات با سرلوحه قراردادن قانون مداری، بی طرفی و رعایت اصل امانتداری با تمام توان برای برگزاری انتخابات سالم تلاش کردند تا انتخاباتی در تراز نظام جمهوری اسلامی برگزار کنند.

وی با قدردانی از حضور پرشور مردم در انتخابات گفت: مردم شهرستان اسکو با مشارکت ۶۵ درصدی نسبت به میانگین استانی، ۲۰.۷۵ درصد بیشتر مشارکت داشته اند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر برخورد جدی با تخلفات انتخاباتی، گفت: هیات اجرایی به عنوان حافظ رای مردم و مدافع حقوق نامزدهای شوراهای اسلامی با بررسی دقیق تخلفات در حدود اختیارات و صلاحیت قانونی خود بر اجرای مر قانون اقدام می کند.

رضی منش با تاکید بر رعایت دقیق قوانین و مقررات انتخابات در بررسی شکایات نامزدها، اظهار کرد: هیات اجرایی تمامی شکایات نامزدها را با لحاظ مدارک و مستندات قانونی و بر اساس حدود اختیارات به صورت دقیق بررسی و تصمیم لازم را اتخاذ کرد.

وی با تشریح شکایات نامزدهای شوراهای شهر گفت: طی دو روز مهلت قانونی، ۴۱ مورد شکایت به هیات اجرایی شهرستان واصل شد که تنها هفت مورد از شکایات دارای پیوست مستندات بوده که در جلسه هیات اجرایی این شکایات بررسی و بر حسب نوع تخلف به مراجع ذی‌ربط جهت بررسی و اتخاذ تصمیم ارسال شد.

رضی منش با اشاره به آمار و فراوانی شکایات واصل شده به هیات اجرایی، گفت: ۲۸ نفر از نامزدهای انتخابات درخواست بازشماری آراء، ۹ نفر درخواست ابطال آراء، چهار نفر به صورت کلی بر روند برگزاری انتخابات اعتراض داشتند که شکایات آن‌ها بر اساس اسناد و مدارک واصله بررسی و جهت طی فرایندهای قانونی به هیات نظارت شهرستان ارسال شد.

وی با اشاره به درصد شکایات واصل شده، گفت: در شهر ایلخچی به تناسب تعداد نامزد ۱۶ درصد،  اسکو ۲۶ درصد و شهر سهند ۳۵ درصد از نامزدها شکایات خود را به هیات اجرایی تحویل داده‌اند که عمده شکایات نسبت به بازشماری آراء شعب اخذ رای بوده و تمامی درخواست ها مورد موافقت هیات اجرایی قرار گرفت که در صورت اخذ مجوز از هیات نطارت استان بازشماری برابر مقررات انجام و نتیجه به مردم اعلام می شود.