امام جمعه یزد گفت: کرونا درس‌های بزرگ اجتماعی، اقتصادی، معنوی و جامعه شناسی به جوامع بشری داد.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار  از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در مراسم افتتاح همزمان ۶۹۶ پروژه بهداشتی در سراسر کشور که با حضور وزیر بهداشت در پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی یزد برگزار شد، ضمن قدردانی از کادر درمان به ویژه کادر درمان استان یزد، اظهار داشت: در این مدت شاهد تلاش‌های بی دریغ کادر درمان از پزشکان تا کادر خدمات و پشتیبانی در بیمارستان‌ها بودیم که شایسته تقدیر است.

وی همچنین از مردم، بازاری‌ها و روحانیون جهادی که در همه صحنه‌های مقابله با کرونا حضور داشتند و از کفن و دفن بیماران قربانی کرونا تا مواسات و رسیدگی به آسیب دیدگان کرونا را مورد رسیدگی کردند، قدردانی کرد.

 

امام جمعه یزد ادامه داد: در این دوران اعجازهای بزرگی از خداوند متعال دیدیم که در فکر آدمی نمی‌گنجد و این شرایط نشان داد که همه چیز در ید قدرت الهی است و حیات و ممات انسان‌ها همه تحت اراده خداست.

 

وی تصریح کرد: انسان و اعضا جوارح آن، همه به انسان درس خداشناسی می‌دهد و رموز آفرینش را برای انسان به نمایش می گذارد و پزشکان ما با توجه به اینکه مدام با اعضا و جوارح انسان سر و کار دارند و از نزدیک معجزات خلقت را مشاهده می کنند، هر کدام می توانند یک مبلغ توحید و یک معلم تربیتی برای هدایت انسانها به سمت خدا باشند.

 

ناصری ادامه داد: ویروس کرونا که با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیست، کل دنیا را به هم ریخت و تحولات و جنبش‌های بسیاری در جهان ایجاد کرد که این عظمت خدا را می رساند و همه ما باید از این ویروس درس‌های بزرگ اجتماعی، معرفتی، معنوی، اقتصادی، جامعه شناسی و انسانی بگیریم.

 

وی اظهار داشت: این ویروس به همه ما درس خداشناسی داد و به انسان‌ها نشان داد که خدا چگونه می تواند سال‌ها انسان و جوارح آن را در صحت و سلامت نگه دارد و اگر اراده کند، حیات انسان را حفظ کند و اگر نخواهد، با یک ویروس ریز او را از پا در بیاورد.

 

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود از مسئولان حوزه بهداشت و درمان خواست: برای آینده زندگی بشر از هم اکنون برنامه داشته باشند تا هم سلامت انسان حفظ شود و هم انسانها در مسیر کمال و قرب الهی قرار گیرند.

 

وی تاکید کرد: پزشکان و کادر درمان ما یک نیت پاک و الهی در حال فعالیت هستند و خداوند متعال روحیه بشردوستی را در نهاد آنها قرار داده و امیدواریم با تلاش‌های آنها و همراهی مردم، شاهد ریشه کنی بیماری منحوس کرونا باشیم.