معاون خدمات شهری شهردار اصفهان از کاهش ۳۶ درصدی مصرف در تراز چهارساله مصرف برق شهرداری خبر داد.
به گزارش جارچی اخبار؛ حسین امیری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: شهرداری اصفهان به عنوان شهرداری پیشرو در امر بهینه سازی مصرف انرژی در چهار سال گذشته اقدامات مؤثری در راستای کاهش مصرف انرژی الکتریکی در بخش‌های روشنایی عمومی پارک‌ها، تأسیسات آبرسانی، نورپردازی ابنیه تاریخی و آب‌نماها انجام داده است که برآیند این اقدامات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کاهش ۳۶ درصدی مصرف برق در تراز چهارساله را نشان می‌دهد.
وی تصریح کرد: در این بازه زمانی علاوه بر اقدامات گسترده جهت کاهش مصارف با برنامه‌ریزی انجام شده، ظرفیت بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر به ویژه انرژی خورشیدی از ۲۳۰ کیلووات به ۵۸۰ کیلووات (رشد ۲۵۰ درصدی) رسیده و برای کمک به جبران ساعات اوج بار در این مدت ظرفیت دیزل ژنراتورهای اضطراری از ۱.۲ مگاوات به سه مگاوات افزایش یافته است.
معاون خدمات شهری شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: اقدامات شهرداری به عنوان بزرگترین مصرف کننده بخش عمومی شرکت توزیع برق شهرستان در شرایط بحرانی سال گذشته منجر به تأمین برق پایدار برای شهر و شهروندان شده است. مجموعه این اقدامات در بین شهرداری‌های کل کشور کم نظیر بوده و به دریافت جوایزی که نشان از پیشتازی شهر اصفهان در مدیریت مصرف انرژی بوده، منجر شده است. از جمله این جوایز کسب جایزه ملی انرژی در سال ۱۳۹۹، کسب مقام دوم مدیریت انرژی کلانشهرها در سال ۱۳۹۸، کسب مقام اول توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر کلانشهرها ۱۳۹۸، کسب رتبه برتر چهار سال پی در پی (۱۳۹۶-۱۳۹۹) در مدیریت مصرف انرژی در سطح شهرستان در بین تمام ادارات و ارگان‌ها، دریافت بیش از ۱۵ میلیارد ریال پاداش جهت اجرای طرح پیک سایی و همکاری با شرکت توزیع برق شهرستان و دریافت استاندارد ایزو ۵۰۰۰۱ در مدیریت مصرف انرژی است.
وی با اشاره به اجرای مصوبه سهم تکلیفی ۲۰ درصد از منابع تجدیدپذیر، گفت: بر اساس پیشنهاد وزارت نیرو در تاریخ ۱۶ اسفندماه ۹۴ با موضوع لزوم تأمین ۲۰ درصد از مصارف انرژی الکتریکی ساختمان‌های اداری از طریق منابع انرژی‌های تجدیدپذیر (خورشیدی) و تصویب آن توسط هیئت وزیران در جلسه مورخ ۲۸ شهریورماه ۹۵، شهرداری اصفهان نیز همگام با سیاست‌های ملی اقدام به طراحی و احداث نیروگاه‌های خورشیدی در این رابطه کرد.
معاون خدمات شهری شهردار اصفهان افزود: بر اساس مکاتبات انجام شده با شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان سهم تکلیفی ادارات مشخص (۵۰۰ کیلووات) شده و به مناطق شهرداری ابلاغ شد که بر این اساس شهرداری اصفهان تاکنون ۳۰ کیلووات نیروگاه ذیل مصوبه ۲۰ درصد (۲۰ کیلو وات در سازمان میادین و ۱۰ کیلووات در منطقه ۱۵ شهرداری) احداث کرده است.
وی اظهار کرد: شهرداری اصفهان به عنوان شهرداری پیشرو در اجرای مصوبه سهم تکلیفی ۲۰ درصد و پیشرو در توسعه انرژی‌های خورشیدی در کل کشور تنها در سه ماهه پایانی سال گذشته بیش از ۳۵۰ کیلووات نیروگاه خورشیدی (فتوولتاییک) احداث کرده و به مرحله بهره‌برداری رسانده است.