سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران از آمادگی بالای ملی پوشان برای درخشش در بازیهای المپیک توکیو خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار، محمد بنا چند روز پیش از اعزام تیمش به توکیو در مورد وضعیت شاگردانش اظهار داشت: این آخرین اردوی ماست و تا چهارم مرداد ادامه دارد که به توکیو می‌رویم. تیم پنجم مرداد به ژاپن می‌رسد که ۵ روز تا مسابقات وقت داریم. دهم مرداد روز اول رقابت‌های ماست که علیرضا نجاتی و امین میرزازاده وزن کشی می‌کنند.

وی در مورد اینکه کشتی گیران شرکت کننده در این مسابقات آنالیز شده اند، گفت: تمام مربیان مرتب با بچه‌ها حریفان را بررسی و آنالیز می‌کنند. صحبت‌های لازم انجام شده، هرچند بچه‌ها جوانند، درعین حال باتجربه هم هستند. با بیشتر حریفان کشتی گرفتند و تقریباً همه را می‌شناسند.

بنا درخصوص شانسی که برای شاگردانش در توکیو قائل است، گفت: با تلاش و زحمت دو سال و اندی کادر فنی و مدیریتی و همچنین کمک مربیان سراسر کشور، این ۵ دلاور از میان شأن سوا شدند که از هر نظر کاملاً در اوج هستند. من و کادرفنی واقعاً امیدوار هستیم که خوب مبارزه کنند. من همه را شانس مدال می دانم ولی این اهمیت دارد که در روز مسابقه خوب بوده و شرایط همه دست به دست هم بدهد تا نتیجه بگیرند. باید تا روز مسابقه صبر کنیم.

وی در مورد اینکه پیش از این گفته بود تا المپیک در کنار تیم ملی خواهد بود، تاکید کرد: طی صحبت‌هایی که با دبیر انجام شد بحث بر این بود که برنامه مان را برای جهانی بدهیم چون فاصله المپیک تا جهانی کم هست. بعد از المپیک اگر فدارسیون لایق دانست برای جهانی هم هستیم، دیگر بقیه اش با فدراسیون کشتی است.