رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تمام اصناف مشغول فعالیت هستند و تنها فعالیت مکان‌های تفریحی و مجموعه ناژوان به دلیل قرار گرفتن در پارک ممنوع شده درحالی که پارک‌ها مملو از جمعیت است.

به گزارش جارچی اخبار؛  علیرضا نصراصفهانی امروز (یکشنبه) در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: در روزهای اخیر شاهد حضور مردم در پارک‌ها و حاشیه زاینده‌رود بودیم و این حضور حکایت از بی‌صبری مردم برای جاری شدن آب در بستر رودخانه دارد.

وی افزود: با حضور پرجمعیت مردم در کنار پل‌های تاریخی، رعایت حداقل‌ها نیز اتفاق نمی‌افتد و مردم هشدارهای متولیان بهداشت و سلامت را پشت سر گذاشته‌اند و توجه چندانی به این امر نکرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ذوق‌زدگی و فضای نشاط‌آوری که با جاری شدن آب در بستر رودخانه در گرمای تابستان ایجاد شده، سبب تجمع مردم در کنار زاینده رود است اما باید بدانیم که این تجمعات بدون ملاحظه و رعایت موازین بهداشتی ممکن است مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و جان افراد زیادی را به مخاطره بیندازد.

وی با اشاره به ممنوعیت بهره‌برداری از مراکز تفریحی شهر با مصوبه ستاد مقابله با کرونا، خاطرنشان کرد: تمام اصناف مشغول فعالیت هستند و تنها فعالیت مکان‌های تفریحی و مجموعه ناژوان به دلیل قرار گرفتن در پارک ممنوع شده است در حالی که پارک‌ها مملو از جمعیت است.

نصراصفهانی ادامه داد: اگر ورود مردم به پارک ممنوع بود، این ممنوعیت توجیه‌پذیر بود اما محدود کردن فعالیت‌هایی که در مکان‌های دیگر بدون محدودیت اتفاق می‌افتد، در این مراکز روا نبوده و جمع خاصی را از ارائه خدمات و انتفاعی که از فعالیت این مراکز وجود دارد محروم می‌کند.

وی تاکید کرد: افراد آسیب‌دیده از اجرای این مصوبه مرتب به شورا مراجعه می‌کنند و از این بابت گلایه‌مند هستند.

نقش پلیس راهور در اصفهان برجسته است

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: امروز در ادامه برنامه “هر یکشنبه یک افتتاح” تجهیزات جدید ناوگان خودرویی و موتوری راهنمایی و رانندگی با همکاری شهرداری رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: هیچ نقشی نباید در شهر سخیف دیده شده و همه آن‌ها مورد احترام هستند زیرا هر تولیتی به نقش خود بی‌اعتنا باشد و آن را به شکل مطلوبی انجام ندهد، شهر آسیب می‌بیند.

نصراصفهانی اضافه کرد: یکی از مواردی که باید همواره مورد توجه قرار گیرد، نقش پلیس راهور است که اگر نیروهای آن در شهر نقش‌آفرینی نکنند، اتفاقات ناگواری رخ می‌دهد.

وی اظهار کرد: حضور پلیس راهور در کلانشهر اصفهان برجسته بوده و از زمانی که مبادرت به اجرای ماده ۱۰۸ قانون توسعه ششم با همکاری شهرداری و پلیس راهور شده است، این نقش پررنگ‌تر شده و باز هم ادامه دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بودجه قانونی پلیس راهور از طریق ماده ۱۰۸ قانون توسعه ششم به صورت تدریجی تزریق می‌شود زیرا استحصال آن توسط شهرداری نیز تدریجی است هرچند این اتفاق موجب گلایه پلیس راهور می‌شود اما در ابتدای این همکاری هستیم و با توجه به تجاربی که به دست می‌آید در آینده کار بهتر پیش خواهد رفت.

چهره شهر در اعیاد متفاوت باشد

وی به سالروز شهادت امام باقر (ع) اشاره کرد و نقش آن حضرت و امام صادق (ع) را در پرورش شاگردان مکتب اهل‌بیت (ع) حائز اهمیت دانست.

نصراصفهانی با اشاره به در پیش بودن عید سعید قربان، اظهار کرد: همواره از خداوند می‌خواهیم که زمینه بریدن از غیر و اتصال به خودش را برای ما مهیا کند، از وابستگی دنیوی خروج کرده و به فضیلت‌ها زینت یابیم؛ عید قربان تبلور و اوج تحقق این امر است.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: عید سعید قربان تجلی بندگی خالصانه است که یکی از پیامبران بزرگ خداوند از آزمایش بزرگ آن سربلند بیرون آمد.

وی ادامه داد: در جامعه به اعیاد و موالیدی که در طول سال بهانه‌ای برای ایجاد نشاط و شادابی مردم است، کمتر پرداخته می‌شود لذا امیدواریم فرصت دو عید قربان و غدیر که پیش رو داریم علی‌رغم محدودیتی که وجود دارد، به ویژه در مجموعه شهرداری مغتنم شمرده شود و اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل و معاونت‌های فرهنگی و خدمات شهری برای تزیین و چراغانی شهر به نحوی اقدام کنند که مردم تفاوت این دو روز را نسبت به دیگر روزهای سال ببینند.