شهردار اصفهان با اشاره به ایفای تعهد مدیریت شهری کنونی مبنی بر صیانت و حمایت از میراث پرافتخار گذشتگان گفت: در اولین فرصت و با قید فوریت برای رفع نگرانی های موجود در خصوص ساختمان اطراف پل خواجو، تمهیداتی اندیشیده شود تا هرگز وقایعی اینچنین در ارتباط با آثار تاریخی و میراث فرهنگی شهر تکرار نشود.

به گزارش جارچی اخبار و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، چندی پیش خبر ساخت یک مجتمع مسکونی چهار طبقه اطراف پل خواجو که به اعتقاد دوستداران میراث فرهنگی منظر این پل تاریخی را مخدوش کرده است، حساسیت هایی را در بین فعالان حوزه میراث فرهنگی، رسانه ها و اصفهان دوستان ایجاد کرد، بر اساس همین دغدغه، شهردار اصفهان، برای بررسی ابعاد مختلف این موضوع دستور صیانت و حمایت از میراث پرافتخار گذشتگان پیرامون این موضوع را به مدیر منطقه ۳ صادر کرد.
در نامه ای که از سوی دکتر نوروزی، به حسین کارگر، مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان ارسال شده آمده است: پل خواجو شاهکار بی نظیر معماری صفوی و میراث تاریخی و فرهنگی اصفهان، ایران و جهان است. این اثر به عنوان یک دستاورد بزرگ هنری و معماری و به مثابه یک حق بشری به شمار می‌رود و هرگونه خدشه به پل و حریم آن، تضییع حقوق عمومی آحاد بشر در همه عصرها و نسلهاست که باید با این خدشه و تضییع، مقابله و با تمام وجود تا همیشه تاریخ از این میراث ارزشمند بشری و حریم آن پاسداری کرد.
وی تاکید کرد: بنابرین ضروری است با ایفای تعهد مدیریت شهری کنونی مبنی بر صیانت و حمایت از میراث پرافتخار گذشتگان، الگوی مثبتی نیز برای آیندگان باشیم تا دیگر مانند برخی ادوار تأسف انگیز گذشته، شاهد تخریب و تباهی سرمایه های هنری و تاریخی در هیچ جای شهر پرافتخار اصفهان نباشیم.
شهردار اصفهان در این نامه تصریح کرد: بدیهی است در صورت غفلت از این امر مهم، آیندگان هرگز ما را نخواهند بخشید و بدنامی آن در کارنامه مدیریت شهری ثبت خواهد شد. بنابراین همان گونه که قبلا دستور داده ام و به طور مکرر نیز از اقدامات مشابه در ادوار گذشته ابراز نگرانی کرده و همه مدیران مناطق و مسئولان شهری را به پاسداری جدی از این دستاوردهای بشری که متعلق به همه جهانیان است توصیه کرده‌ام، لازم است در اولین فرصت و با قید فوریت برای رفع نگرانی های موجود، تمهیداتی اندیشیده شود تا هرگز وقایعی اینچنین در ارتباط با آثار تاریخی و میراث فرهنگی شهر تکرار نشود.
شهردار اصفهان در این نامه خطاب به مدیر منطقه تاکید کرده است: لازم است در این خصوص بنده و افکار عمومی را از اقدامات انجام شده مطلع کنید.