وزیر ورزش و جوانان گفت: تیراندازی برای نخستین بار در تاریخ المپیک مدال گرفت و ثمره آن به بار نشست.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از مهر ، مسعود سلطانی فر در حاشیه دیدار تیم والیبال ایران برابر لهستان در ورزشگاه آریاک آرنا کسب نخستین مدال طلای ایران در توکیو را تبریک گفت و افزود: ایران توانست نخستین مدال تیراندازی در تاریخ المپیک را کسب کند و تیراندازی هم به رشته‌های مدال آور اضافه شد. تیراندازی تلاش کرد و مدال گرفت.

وی ادامه داد: همیشه این بحث را داشتم که با وجود این همه نیروهای مسلح و علاقه مندانی که به رشته تیراندازی داریم از بین دها مدالی که در تیراندازی توزیع می‌شود چرا ما نمی‌توانیم حتی یک مدال برنز بگیریم و این نکته‌ای بود که بارها اشاره کردم و خوشبختانه تلاش‌ها به ثمر نشست فروغی فرد باانگیزه و متدینی است و وی ظرفیت مدال آوری داشت من در مراسم بدرقه با فروغی گفت و گو می‌کردم به وی نوید کسب مدال را داده بودم.

فروغی امروز و در نخستین تجربه حضورش در المپیک که صاحب رنکینگ نخست دنیا در ماده ۱۰ متر تپانچه بادی است در اولین دوره رقابت‌ها با امتیاز ۵۸۰.۲۵ در رده پنجم ایستاد و به فینال راه یافت و در نهایت با امتیاز ۲۴۴.۸ ضمن شکستن رکورد المپیک، به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد.

ایران در سی و دومین دوره بازی‌ها المپیک ۶۸ سهمیه (۱۱ زن و ۵۷ مر) در ۱۶ رشته ورزشی کسب کرده است که از بین همین ۶۸ سهمیه ۴۴ سهمیه در بخش انفرادی و در ۱۴ رشته تصاحب شده است. حال از ۴۴ سهمیه انفرادی ۳۴ نماینده (۹ زن و ۲۵ مرد) برای نخستین بار به المپیک راه یافتند.