مدیرکل ثبت احوال ایلام گفت: ۹۵ درصد مردم این استان تاکنون کارت ملی هوشمند را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از ایلام ،سید محمدعلی تقوی  در دیدار با فرماندار دهلران اظهار داشت: از ابتدای صدور کارت ملی هوشمند در استان تاکنون کارت ملی هوشمند برای ۹۵ درصد مردم استان صادر شده است.

وی افزود: مراحل ثبت نام پنج درصد باقیمانده و اقدام برای صدور کارت ملی آنها تا پایان سال تکمیل می شود.

مدیرکل ثبت احوال ایلام تاکید کرد: بیش از ۲۵۰ خدمت در قالب ملی تعریف شده است که مردم در آینده از مزایای آن بهره مند می شوند.

 مدیرکل ثبت احوال ایلام یادآور شد: خوشبختانه در استان ایلام نرخ ازدواج سال جاری نسبت به چهار ماهه اول سال گذشته از رشد هشت درصدی برخوردار است.

تقوی از کاهش ولادت در استان خبر داد و یادآور شد: نرخ ولادت در استان نسبت به چهار ماهه اول سال گذشته هفت درصد کاهش دارد.

وی اضافه کرد: پایین آمدن نرخ باروری، کاهش ازدواج ، افزایش طلاق و نوع نگرش مردم به تک فرزندی از مهمترین عوامل کاهش نرخ ولادت در استان هستند.

فرماندار دهلران هم به اهمیت کار ثبت احوال اشاره کرد و افزود: آمار و اطلاعات ثبت احوال نقشه راهی برای تصمیم گیری های آینده است.

مجید عسگری با اشاره به وسعت شهرستان خواستار راه اندازی نمایندگی ثبت احوال در بخش های دشت عباس و سراب میمه شد و بر ضرورت تامین نیروی انسانی مورد نیاز آنها هم تاکید کرد.

وی با اشاره به صدور ۲۷ هزار جلد شناسنامه مکانیزه در شهرستان گفت: تاکنون ۷۵ درصد مردم دهلران از شناسنامه مکانیزه برخوردار شده اند.

فرماندار دهلران همچنین از صدور ۳۰ هزار جلد کارت ملی هوشمند در این شهرستان خبر داد و افزود: ۸۰ درصد مردم صاحب کارت ملی هوشمند شده اند.