مدیرکل امور عشایری ایلام گفت: ۲۲ دستگاه تانکر آب رسان در صورت تامین اعتبار به ناوگان آبرسانی عشایر استان اضافه می شود.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از ایلام  ،فرشاد یاسمی اظهار داشت: باتوجه به نیاز عشایر به آبرسانی ۲ روز در هفته درتلاش هستیم تا تعداد ۲۲ دستگاه تانکر آبرسانی را از محل اعتبارات استان به مدت یک سال اجاره کنیم.

وی افزود: هم اکنون میزان آبرسانی به عشایر ۱۰ روز یکبار به میزان سه هزار لیتر و توسط ۱۵ دستگاه تانکر صورت می گیرد که با توجه به گرمای هوا خشکسالی، این میزان آب کفاف نیاز مصارف عشایر را نمی دهد.

یاسمی با بیان اینکه هزینه اجاره یکساله این تعداد دستگاه ۲۰ میلیارد تومان برآورد شده است، ادامه داد: در صورت تخصیص این اعتبار از محل عمرانی استانداری، از ماه دیگر آبرسانی به عشایر افزایش می یابد.

وی تاکید کرد: برای دریافت اعتبار مورد نظر به منظور اجاره تانکرهای آبرسان منتظر ابلاغیه کمیته برنامه ریزی استان ایلام هستیم تا با تخصیص این اعتبار، تانکرهای مورد نظر به ناوگان آبرسانی جامعه عشایری استان اضافه شود.

مدیرکل امور عشایری ایلام اضافه کرد: آب مورد نیاز عشایر از چاه های ملکی یا آب و فاضلاب تامین می شود که سلامت این آب مصرفی به طور مداوم توسط کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و شرکت آب و فاضلاب بررسی می شود.

وی یادآور شد: همچنین تانکرهای آبرسان نیز همواره گندزدایی، کلرزنی و ضدعفونی می شود و چاه های تامین آب نیز مجهز به سیستم های هوشمند کلرزنی است.

جامعه عشایر استان ایلام با ۹ هزار و ۷۳۶ خانوار و ۶۰ هزار نفر جمعیت حدود ۱۱ درصد جمعیت استان و پنج درصد جمعیت عشایر کشور را تشکیل می‌دهند.

عشایر ایلام همچنین با پرورش یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام ۶.۵ درصد جمعیت دامی عشایر کشور را در اختیار دارند.

عشایر استان ایلام دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین هستند که از این رقم ۷۰۰ هزار راس آن را گوسفندان تشکیل می دهند.

استان ایلام رتبه چهاردهم جمعیت عشایری کشور را به خود اختصاص داده است.