نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: سفر رییس جمهوری به استان و اجرای مصوبات آن تغییرات چشمگیری بخصوص در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار جارچی اخبار از ایلام ، حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه ایلام اظهار داشت: در این سفر مشکلات مردم به رییس جمهور منعکس شد و ایشان بسیاری از مشکلات  را از نزدیک ملاحظه کردند.

وی افزود: متناسب با شرایط دولت مصوبات بسیار مناسب و قول هایی خوبی داده شد که از مسوولان تقاضا داریم پیگیری این مصوبات باشند چرا که چنانچه این مصوبات و ایده‌ها به خوبی اجرایی شوند می‌تواند تغییرات چشمگیری در استان به وجود آورند.

خطیب جمعه ایلام تاکید کرد: این سفر، سفری متفاوت با سفرهای رییس جمهور های گذشته بود که کم هزینه و به دور از تشریفات و بدون نصب پلاکارد خیر مقدم همراه بود و گویایی این بود که مسوولان بدون هزینه بیت المال کارهای خود را از جمله بازدید و سفرهای خود را انجام دهند.

امام جمعه ایلام خاطرنشان کرد: در سفر رییس جمهوری به استان ۲ نکته قابل ذکر است، ابتدا اینکه در بازدیدها مامور ویژه ای برای رسیدگی به مشکلات انتخاب شده و پیگیر بود و نکته دوم آیت الله رییسی خود با دلسوزی رسیدگی و مواردی را نیز شخصا دستور رفع آنها را صادر می کرد.

نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: رییس جمهور خواستار بازدید از مناطق حاشیه شهر نیز شد و مشاهد کرد که یک مجموعه چهار هزار نفری در ایلام  وجود دارد که بدون مجوز ساخته شده و فاقد هرگونه امکاناتی از جمله درمانگاه و مسجد می باشد و  بعنوان شهر یا روستا هم معرفی نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین کریمی تبار گفت: توکل بخداوند از شایستگی های آیت الله رییسی است که بطور قطع مشکلات فعلی ما به وسیله ایشان حل خواهد شد و از وی تقاضا داریم یکی از اولویت های اصلی ایشان ساماندهی مدیریت کشور باشد و هرچه زودتر شایسته‌ترین افراد را برای مدیریت استان ما انتخاب کنند که روند حل مشکلات استان به سرعت پیش برود.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: در آخرین دهه ماه صفر مصادف با رحلت جانسوز پیامبر اکرم و شهادت فرزند دلبندشان امام حسن مجتبی و شهادت علی بن موسی الرضا قرار داریم و شیعیان و دلدادگان خاندان عصمت و طهارت متناسب با این ایام سوگوار هستیم.

وی افزود: پیامبر اکرم تمام زندگی خود را وقف نجات انسانها کردند و تلاش وی نجات انسان ها از گمراهی بود چرا که درد مردم را می‌دانستند با تمام توان تلاش کردند دست آنها را بگیرند و به سوی خدا حرکت دهند.

امام جمعه ایلام ادامه داد: پیامبر با بهترین سبک مدیریت عقب مانده ترین و جاهل ترین جامعه آن روزها را آنچنان کنترل کرد و جامعه ای آگاه و متمدن تشکیل داد و سبک مدیریت حضرت مبتنی بر مهرورزی و دلسوزی برای مردم بود و بزرگترین تمدن جهان خود را تشکیل داد و در آینده نزدیک دین خاتم ایشان بر تمام گیتی حکومت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پیامبر دینش را در اختیار ما گذاشت و اهل بیت عصمت و طهارت را به عنوان مدافعان دین به ما معرفی کرد، تاکید کرد: ما وظیفه داریم از دین آن حضرت پاسداری کنیم و آنچه که برای ما به عنوان شیعیان بجا گذاشته عمل کنیم.

حجت الاسلام کریمی تبار به درگذشت درگذشت عالم ربانی علامه ذوالفنون آیت الله حسن زاده آملی اشاره کرد و گفت: افراد پرهیزکار دارای برنامه های شبانه و روزانه بوده و دارای علمی هستند که انسان را به خدا وصل می‌کند علمی که موجب خداپرستی می‌شود و تنها افراد خداشناس آن را درک کرده‌اند.

وی ادامه داد: اگر معرفت به قرآن و خدا در وجود انسان به وجود آید، سبک زندگی انسان متفاوت خواهد بود درگذشت این عالم ربانی شاید قرن‌ها شخصی نمی‌تواند جایگزین چنین فردی شود.

وی تاکید کرد: شبیخون ناجوانمردانه دشمن نیاز به تبیین است که مقام معظم رهبری در دیدار با دانشجویان فرمود در حادثه عاشورا نیاز به تبیین دارد و هم اکنون هم نیاز داریم که داشته های خود را ببینیم، بشناسیم و از آن پاسداری کنیم.

امام جمعه ایلام به روز جهانی سالمندان نیز اشاره کرد و گفت: احترام به بزرگتر در جامعه ما در حال کمرنگ شدن است باید سبک زندگی ما طوری باشد که احترام به بزرگترها در همه عرصه‌ها حفظ شود.