تیم فوتبال پرسپولیس موفق شد با درخشش خریدهای جدید خود برابر فولاد به برتری برسد و گام اول را در لیگ بیست و یکم محکم بردارد.

به گزارش جارچی اخبار،  در آخرین دیدار از هفته نخست بیست و یکمین دوره لیگ برتر فوتبال، تیم فوتبال فولاد خوزستان در ورزشگاه خانگی خود شهدای فولاد از ساعت ۱۸ امروز جمعه با قضاوت محمدحسین ترابیان به مصاف پرسپولیس رفت که این مسابقه با برتری سه بر یک پرسپولیس خاتمه یافت‌.

سرخپوشان در حال لیگ را آغاز کردند که در پنج دوره اخیر مسابقات لیگ برتر قهرمان شدند و برای دفاع از عنوان قهرمانی خود کارشان را آغاز کردند.

فولاد خوزستان نیز فصل قبل لیگ را در رتبه ششم خاتمه داده بود اما قهرمان جام حذفی شده بود. با این حال این تیم با هدایت مربی جدید خود یعنی عبدالله ویسی شکل جدیدی به خود گرفت.

در نیمه نخست هر دو تیم موقعیت‌هایی برای گلزنی داشتند. در دقیقه ۲۸ فولادی‌ها روی یک حرکت ترکیبی صاحب موقعیت شدند که پاس در عرض قاسمی‌نژاد را سرلک قطع کرد و اجازه نداد که دروازه پرسپولیس تهدید شود. چند دقیقه بعد فولادی‌ها باز هم شانس باز کردن دروازه پرسپولیس را این بار توسط آیاندا پاتوسی داشتند که شوت این بازیکن را حامد لک مهار کرد.

در دقیقه ۴۰ مهدی عبدی داخل محوطه جریمه با بازیکن فولاد برخورد داشت اما داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

در دقیقه ۴۴ ضربه بیرون پای مهدی ترابی از بالای دروازه مرادیان به بیرون است.

این جدال در نهایت در نیمه نخست با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

اولین موقعیت جدی در نیمه دوم نیز از سوی فولادی‌ها ایجاد شد که ضربه بیرون پا و زیبای وحید حیدریه با اختلاف اندک از کنار دروازه حامد لک به بیرون رفت.

در دقیقه ۶۰ پرسپولیسی‌ها روی اشتباه کولیبالی صاحب موقعیت شد اما سانتر آنها از میانه راه تبدیل به کرنر شد. در ادامه رضا اسدی با پرواز بلند روی ارسال امید عالیشاه از روی نقطه کرنر گل اول پرسپولیس را وارد دروازه فولاد کرد.

در دقیقه ۶۳ مهدی عبدی روی پاس زیبای مهدی ترابی در موقعیت تک به تک با دروازه‌بان فولاد قرار گرفت که به راحتی این موقعیت را از دست داد.

در دقیقه ۶۵ شوت زیبای مهدی ترابی را دروازه بان فولاد مهار کرد.

در دقیقه ۶۷ پاس اسدی، حامد پاکدل را در موقعیت تک به تک قرار دادکه او نیز این موقعیت را هدر داد.

صالح حردانی اولین کارت زرد بازی را از داور دریافت کرد.

در دقیقه ۷۰ مهدی ترابی روی یک ضربه ایستگاهی توپ را به سمت دروازه فولاد فرستاد که حامد پاکدل با ضربه‌ای با پشت سر گل دوم پرسپولیس و بازی را به ثمر رساند.

در دقیقه ۷۶ پاتوسی پاس زیبایی برای لوسیانو پریرا ارسال کرد که فرشاد فرجی این بازیکن را داخل محوطه جریمه متوقف کرد و داور خطای پنالتی اعلام کرد که خود پریرا این توپ را تبدیل به گل کرد تا اختلاف به حداقل برسد.

در دقیقه۸۵ پاس زیبای وحید امیری، آل‌کثیر را در موقعیت تک به تک قرار داد که این بازیکن نیز توانست برای بار سوم دروازه فولاد را باز کند.

در ادامه شوت پریرا راهی به دروازه حامد لک نداشت. داور برای نیمه دوم چهار دقیقه وقت اضافه اعلام کرد.

اعتراض مربیان فولاد به داوری برای دقایقی باعث شد تا بازی متوقف شود.

ترکیب فولاد:

احسان مرادیان، صالح حردانی، مهران موسوی، موسی کولیبالی، وحید حیدریه، محمد آبشک،میلاد بدرقه، محمد قاسمی‌نژاد، ساسان انصاری، آیاندا پاتوسی و لوسیانو پریرا.

ترکیب پرسپولیس:

حامد لک، سیدجلال حسینی، فرشاد فرجی، وحید امیری، مهدی شیری، میلاد سرلک، رضا اسدی(۸۹کمال کامیابی‌نیا)، مهدی ترابی، امید عالیشاه(۹۱ سعید آقایی)، مهدی عبدی(۶۴حامد پاکدل) و احسان پهلوان(۶۴ عیسی‌آل‌کثیر)