معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه آذربایجان‌شرقی به لحاظ درصد پوشش واکسیناسیون در رتبه سوم کشور قرار دارد ، گفت: اکنون کمتر از ۳۶۰ کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند.

به گزارش جارچی اخبار، عباسعلی درستی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اما متاسفانه در تعداد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا، آذربایجان شرقی در رتبه ششم کشور قرار دارد و در ۲۴ساعت گذشته چهار نفر بر اثر کرونا در استان فوت شدند.

وی در پاسخ به این سوال که چرا تعداد فوتی های کرونایی آذربایجان شرقی به رغم روند مثبت واکسیناسیون بالاست، گفت: به گفته برخی کارشناسان شاید مراجعه دیرهنگام بیماران به بیمارستان، بستری زیاد بیماران و سایر عوامل که نمی توان به طور دقیق و مشخص به دلایل آن اشاره کرد، علت این موضوع باشد.

درستی ادامه داد: روند بیماری و تعداد مبتلایان به کرونا نیز در آذربایجان شرقی نزولی بوده و اکنون روزانه نتیجه ۱۰۰ تا ۱۳۰ آزمایش کرونا در استان مثبت می شود.

وی ادامه داد: رنگ بندی و وضعیت کرونایی آذربایجان شرقی نسبت به هفته گذشته تغییری نکرده و همچنان پنج شهرستان زرد و بقیه شهرستان های استان در وضعیت آبی قرار دارند؛ بر این اساس شهر قرمز و نارنجی کرونایی در استان نداریم.

۷۳ درصد کل جمعیت آذربایجان شرقی نسبت به کرونا واکسینه شدند

درستی همچنین با اشاره به روند واکسیناسیون در آذربایجان شرقی، گفت: ۷۳ درصد کل جمعیت آذربایجان شرقی نسبت به کرونا واکسینه شده اند که برای رسیدن به مصونیت جمعی باید این میزان به حدود ۸۵درصد برسد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: ۹۱ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان دوز اول واکسن را دریافت کردند و ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال آذربایجان شرقی نیز نوبت دوم را تزریق کردند.

درستی ادامه داد: افرادی که تاکنون نوبت سوم واکسن را دریافت کرده اند ۳۳ درصد است که البته جمعیت بالای ۴۰ سال استان را شامل می شود.

وی یادآور شد: ۷۳ درصد زنان باردار آذربایجان شرقی نسبت به کرونا واکسینه شدند و تعداد دانش آموزان واکسینه شده نیز به بیش از ۹۲درصد جمعیت دانش آموزی بالای ۱۲ سال استان رسیده است.