معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان‌شرقی گفت: این نهاد حمایتی از ابتدای سال امسال تا پایان آذر ماه در مجموع برای ۱۲ هزار و ۴۵۹ نفر مددجوی زیر پوشش شغل ایجاد کرده است.

به گزارش جارچی اخبار، کریم پرویزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در ۹ ماه امسال ۶ هزار و ۸۳۲ فقره تسهیلات وام برای نیازمندان تحت حمایت استان اعطا شده که در نتیجه آن برای ۱۰ هزار و ۵۲۷ نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی افزود: در بازه زمانی ۹ ماهه امسال یکهزار و ۹۳۲ مددجوی تحت حمایت نیز در سطح آذربایجان شرقی از طریق کاریابی صاحب شغل شده اند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی با اشاره به تنوع مشاغل ایجاد شده برای نیازمندان تحت حمایت، افزود: خودکفا کردن مددجویان با ایجاد شغل برای آنها، از سیاست های اصلی کمیته امداد می باشد.

پرویزی در مورد شاخص های خودکفایی مددجویان گفت: طرح های شغلی خدماتی ۶ ماه بعد از اجرای آن و طرح های قالیبافی و دامداری یک سال بعد از اجرای آن باید از محل اجرای طرح حداقل درآمد قانون کار را داشته باشند تا به فرد مددجو، خودکفا اطلاق شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی بیان داشت: بر اساس شاخص ذکر شده، در ۹ ماهه نخست سالجاری سه هزار و ۶۴۳ مددجو خودکفا شدند