هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران درباره علت گیر افتادن دو و نیم ساعته مسافران در پرواز دیروز تهران-استانبول توضیح داد.

به گزارش جارچی اخبار، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) دربار توقف طولانی مدت پرواز شماره ۷۶۹ هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) دیروز جمعه ۲۴ دی ماه تهران-استانبول و حبس دو و نیم ساعته مسافران در در داخل هواپیما اعلام کرد: این پرواز در ساعت ۱۸ و ۲۰ دقیقه قصد ترک فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد استانبول را داشته که به دلیل نقص فنی و نبودن قطعه با تأخیر مواجه شده که با ارسال قطعه مورد نظر با حدود ۱۷۰ دقیقه تأخیر پرواز انجام شده است.

لازم به ذکر است در شرایط تحریم و عدم دسترسی برای تهیه قطعات هواپیما متخصصان هما گاهی مجبور به باز کردن قطعه از یک هواپیما و سوار کردن قطعه مورد نظر بر روی هواپیمایی هستند که دچار نقص فنی شده است و علی‌رغم تلاش‌های متخصصان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران جهت انجام تعمیرات در اسرع وقت، گاه عملیات مورد اشاره زمان‌بر خواهد بود.

شایان ذکر است خدمه پروازی این پرواز در طول زمان عملیات تعمیر هواپیما تمام تلاش خود را برای حفظ آرامش مسافران انجام داده‌اند و از آنجایی که زمان دقیق تعمیرات هواپیما مشخص نبوده در مورد ساعت دقیق پروازی مطلبی به مسافران گفته نشده است.

بدون شک یکی از اهداف دست‌اندرکاران هر رسانه، حفظ جایگاه و اعتلای نام آن رسانه در سایه رعایت موازین حرفه ای و اخلاقی است. ما یقین داریم در طول بحران‌ها و حوادث سخت و ناگوار این سرزمین و با وجود تحریم‌های سنگین استکبار جهانی، همبستگی و همدلی تنها عامل بقا و یکپارچگی بوده است و بر این باوریم که ایجاد بستر آن جز به حفظ حرمت قلم، زبان و نگاه امکان‌پذیر نخواهد بود.

لذا به کار بردن کلماتی چون «حبس مسافران در پرواز» جز تشویش اذهان عمومی در شرایط بحران‌های کنونی نتیجه دیگری ندارد.

هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) امید دارد که مردم و رسانه‌ها بیش از گذشته هواپیمایی حامل پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران خود را مورد حمایت قرار دهند و آنچه هما به عنوان پرچمدار نظام مقدس ایران اسلامی از رسانه‌ها انتظار دارد این است که با نگاهی منصفانه این ایرلاین ملی را مورد نقد قرار دهند تا ان‌شاء الله انتقادات سازنده شما چراغ راه ما باشد.