فرماندار اهواز آبگرفتگی اردوگاه اسکان اضطراری در شهر الهایی را تکذیب کرد و گفت: نگرانی از بابت وقوع سیلاب در صورت افزایش دبی کارون در اهواز وجود ندارد.
به گزارش جارچی اخبار، جمال عالمی نیسی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بر اساس اعلام سازمان آب و برق خوزستان، دبی کارون در اهواز تا ۲ هزار و ۵۰۰ مترمکعب برثانیه افزایش می یابد، بر اساس مدل ها فضای سبز و جاده های ساحلی دچار آبگرفتگی می شوند و شهر اهواز از بابت سیل دچار خسارت نخواهد شد.
وی گفت: البته در صورت افزایش دبی کارون مشکلاتی در شبکه فاضلاب بوجود می آید، که ۱۰ تا ۱۵ پمپ برای تخلیه آبگرفتگی ها توسط شرکت آب و فاضلاب پیش بینی شده است.
به گفته وی با توجه به پیش بینی بارندگی از شنبه ۱۰ فروردین در خوزستان، احتمال بروز مشکلاتی در زمینه دفع آب های سطحی در اهواز وجود دارد.
عالمی نیسی همچنین گفت:اردوگاه اسکان اضطراری روستاهای بامدژ در شهر الهایی از توابع اهواز ، مشکلی از بابت آبگرفتگی ندارد.
وی با اشاره به وجود ۱۳ روستای بخش مرکزی اهواز در حوضه رودخانه دز افزود: این روستاها در منطقه بامدژ قرار دارند که در روزهای اخیر سیل بند آن به کلی از بین رفت و اکنون با ساخت سیل بند جدید و دایک حفاظتی اطراف روستاها مشکلی وجود ندارد، اما در صورت افزایش خروجی سد دز تا بیش از یک هزار و ۷۰۰ مترمکعب برثانیه، نگرانی از وقوع سیلاب در روستاهای این بخش وجود خواهد داشت.
عالمی نیسی با بیان اینکه بخش اسماعیلیه اهواز توسط سیلاب رودخانه کارون تهدید می شود، اضافه کرد: با توجه به اقداماتی که برای تحکیم سیل بندها صورت گرفته، اکنون مشکلی وجود ندارد و سیل بند روستاها در این بخش دچار شکستگی نشده است.
بر اساس این گزارش، هشدار و آمادگی برای سیل در تمام رودخانه های خوزستان از سوم فروردین اعلام شده است. طبق اعلامیه های سازمان آب و برق خوزستان در حوضه رودخانه کرخه سه شهر و ۵۱ روستا، در حوضه رودخانه دز ۱۸ روستا و در حوضه کارون ۱۸ روستا در معرض سیلاب هستند.
در حوضه کارون روستاهای غزاویه کوچک، وعیلیه، ملیحان، فارسیات کوچک، ابومشیلش، اسماعیلیه یک و ۲، اسلام آباد ۲ و چمیان از شهرستان اهواز و در حوضه دز روستاهای سید نبی، سید حریر، سید یدیم و سید سلمان در شهرستان اهواز در معرض سیلاب هستند.
سازمان آب و برق خوزستان اعلام کرده است که به دلیل پر شدن سدها خروجی آب افزایش می یابد که ممکن است خطر سیلاب را برای پایین دست به همراه داشته باشد.