نماینده ارشد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خوزستان با اشاره به بیمه شدن تعدادی از خانه‌های روستایی در استان، گفت: با بیمه شدن خانه‌های روستایی می‌توان موجب کاهش خسارات مردم در شرایط بحرانی شد.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا، سیدجعفر حجازی در آیین اهدای ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی و اعلام بهره‌برداری از ۱۸۸۶ طرح اشتغال‌زایی اجتماع محور و ۴۲۳۷ پروژه عمرانی که امروز، سه‌شنبه (۱۰ اسفندماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از دوم فروردین کار سازماندهی برای امداد رسانی آغاز شد. ما تلاش کردیم در کنار مردم باشیم و با سازماندهی که انجام شده، بخشی از کارها با تلاش ستاد انجام شد.

وی افزود: سال گذشته گفته شد برای اشتغال خوزستان باید کار ویژه‌ای انجام شود، جلساتی در این راستا برگزار شد که در نهایت به طرح‌های اشتغال زایی که در استان اجرا می‌شود، منجر شد. در این زمینه در خوزستان در مقایسه با استان‌های دیگر اقدامات قابل قبولی در راستای ایجاد اشتغال پایدار انجام شده است.

نماینده ارشد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خوزستان گفت: امیدوارم این کارها در استان ادامه پیدا کند و با این کار در سال ۹۸ در روستاها برای افزایش ماندگاری مردم، اشتغال پایدار ایجاد کنیم.

حجازی تصریح کرد: یکی از کارهای خوبی که در استان انجام شد، بیمه شدن واحدهای روستایی بود. نزدیک به ۱۴۳ هزار واحد که عمدتا واحدهایی هستند که حالا در مناطق سیل زده قرار دارند، بیمه شده‌اند و صاحبان این خانه‌ها، حالا می‌توانند ۱۵ میلیون تومان برای تعمیرات و ۵ میلیون تومان برای کالاهای خود از محل بیمه دریافت کنند. کارشناسان بیمه در حال حاضر در حال بررسی شرایط خانه‌ها هستند.

وی افزود: ما ۳۰۰ هزار واحد روستایی داریم، اگر این کار برای سایر مناطق تعمیم پیدا کند، شاید این تمهیدات موجب شود که در شرایط بحرانی به مردم کمک شود.

نماینده ارشد ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خوزستان گفت: قرار بود چهار هزار واحد مسکونی در آبادان و خرمشهر ساخته شود تا به مسکن روستایی کمک شود که با تامین منابع آن، این خانه‌ها به اتمام رسیده‌اند. ۲۳۷ پروژه که در قالب تفاهم‌نامه‌ای که ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با استاندار داشت نیز به اتمام رسیده‌اند.