مهدی قره‌شیخلو شامگاه چهارشنبه در مراسم تجلیل از چهره های قرآنی استان سمنان در مجتمع فرهنگی ولایت تبلیغات اسلامی، افزود: بخش عمده مشکلات امروز اقتصاد کشور متوجه مسوولانی‌ است که قرآنی فکر و زندگی نمی کنند.
وی بیان کرد: این اشخاص، مسولیت را فرصتی برای افزایش اندوخته های مالی خود می دانند.

** ضرورت به روزرسانی اطلاعات قرآنی
به گزارش جارچی اخبار و به نقل از ایرنا, رئیس سازمان دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهارداشت: فعالان حوزه قرآنی نگاه آموزشی به مسایل در جامعه داشته باشند، این قشر باید اطلاعات خود را به منظور پاسخگویی درست و منطقی به جوانان کشور بروز کنند.
قره شیخلو با اشاره به اینکه دشمن شبانه روز در پی ایجاد شبهات قرآنی در جامعه به ویژه نسل جوان کشور است، تاکید کرد: موسسه های قرآنی باید پایگاه های رفع این مسائل باشند.
وی با اشاره به برگزاری سومین مراسم تجلیل از چهره های قرانی استان سمنان، تصریح کرد: مسوولان استانی برای برگزاری این مراسم تناوب زمانی مشخص را در نظر بگیرند.
قره شیخلو بیان کرد: تکریم استادان و چهره های قرآنی یکی از راهکارهای ایجاد فضای قرآنی در جامعه امروزی است.
رئیس سازمان دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور خاطرنشان کرد: اقدامات زیادی در حوزه اشاعه فرهنگ قرآنی با گذشت چهار دهه آغاز انقلاب اسلامی در کشور انجام شد اما این فعالیت ها نیازمند بازنگری است.
وی تاکید کرد: برطرف سازی مشکلات در جامعه قرآنی به منظور رشد و اصلاح کشور نیاز به پذیرش خطاهای مسیر طی شده دارد.

**آموزش در مهدهای کودک سنخیتی با مبانی قرآنی ندارد
قره شیخلو افزود: آموزش و پرورش یکی از حوزه های نادیده گرفته شده برای ایجاد فضای قرآنی در کشور طی سال های گذشته بود.
وی به فعالیت مهدهای کودک در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: جوانان برای عبور در مسیرهای درست نیاز به آموزش از دوران کودکی دارند اما آموزش ها در مهدهای کودک هیچ سنخیتی با مبانی دینی و قرآنی ندارد.
رئیس سازمان دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور یادآور شد: برخی از مهدهای کودک تنها به موسیقی و رقص بها می‌دهند چرا که منبع و محتوایی درست در دسترس ندارند.
وی تاکید کرد: اهالی قرآن باید منبع و محتوا تهیه و ترسیم کنند تا آموزش های درست در مهدکودک ها ارایه شود.

** افزایش تخصیص بودجه برای ترویج مسائل قرآنی
رئیس سازمان دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه با گذشت چهل سال ساختار درستی برای قرآن در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: موازی کاری ها، اقدامات پراکنده و نبود تمرکز در فعالیت ها به این حوزه آسیب می زند.
وی تاکید کرد: اصلاح اقدامات در جامعه قرآنی و ترویج مسائل دینی در چله دوم انقلاب نیاز به اصلاح دارد.
قره‌ شیخلو افزود: تمرکز مدیریت قرآنی کشور و بودجه های آن ضروری است چرا که پراکندگی فعالیت ها از اثر گذاری اقدامات می کاهد.

** استفاده از ابزارهای روز با هدف گسترش فرهنگ قرآنی
رئیس سازمان دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی کشور اظهارداشت: تاثیر رسانه ها در جامعه امروزی را باید به فرصتی برای گسترش فرهنگ قرآنی تبدیل کرد.
وی با اشاره به عملکرد ضعیف رسانه ملی در گسترش فرهنگ قرآنی، تصریح کرد: متاسفانه صدا و سیما در سال های اخیر نقش خود را در این زمینه به درستی ایفا نکرده است.
به گزارش ایرنا، سومین مراسم تجلیل از چهره های قرآنی استان سمنان باهدف ترویج و نشر فرهنگ غنی قرآن کریم، ایجاد اشتیاق و حرکت عمومی برای انس با کلام الله مجید، ایجاد انگیـزه برای فعالان و نخبگان قـرآنی و الگوسازی چهره‌های قرآنی برای اقشار مختلف به‌ ویژه نوجوانـان و جـوانان با حضور جمعی از مدیران استان برگزار شد.
در این مراسم از ۲۵ فعال در زمینه‌های مختلف قرآنی تجلیل شد.