آیت الله سبحانی با انتقاد از حجم بالای تعطیلات درس در حوزه عنوان کرد: جمهوری اسلامی، اسلامیتش بر حوزه قائم است، اما اگر حوزه این چنین تعطیل باشد علمیتش ضربه می بیند؛ سابقا در حوزه صبح، عصر و بعضا شب درس بود اما امروز فقط صبح ها و کمی عصر است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایسنا، آیت الله سبحانی صبح امروز در جلسه درس خارج در مسجد اعظم با اشاره به آیه «یَرْفَعِ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنْکُمْ وَالَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجَاتٍ وَاللَّهُ بِمَا تَعْمَلُونَ خَبِیرٌ مجادله/۱۱» عنوان کرد: خداوند متعال در ابن آیه شریف دو گروه مومنین و اوتوالعلم را درجه بندی می کند، که برای دستیابی به این درجه باید کار کرد و زحمت کشید.
وی با اشاره به اینکه درس حوزه تا ۱۴ محرم و حدود ۵ماه تعطیل می شود، ادامه داد: نباید در این پنج ماه از تحصیل و تدریس منقطع شویم؛ در این مدت هرآنچه را خوانده ایم فراموش می شود لذا باید فرصت را مغتنم دانسته و همواره مطالعه داشته باشیم.
این مرجع تقلید با بیان اینکه شورای مدیریت حوزه برای این تعطیلات فکری کند، افزود: ایام متبرکه، میلادها، ایام نوروز و … همه تعطیل است؛ جمهوری اسلامی، اسلامیتش بر حوزه قائم است، اما اگر حوزه این چنین تعطیل باشد علمیتش ضربه می بیند؛ سابقا در حوزه صبح، عصر و بعضا شب درس بود اما امروز فقط صبح ها و کمی عصر است.
آیت الله سبحانی اضافه کرد: نکته دیگر اینکه کوشش شود هویت حوزه محفوظ باشد و با دانشگاه مخلوط نشود، از لفظ حجت الاسلام استفاده کنیم نه القاب دیگران؛ نباید ذوب در دیگران شویم بلکه آنها باید از ما الگو بگیرند.
وی با تاکید بر اینکه باید هویت حوزه محفوظ باشد، گفت: ۱۷روز تعطیلی در نوروز یعنی ما ذوب در دیگران شده ایم.