تیم ووشوی جوانان ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا آماده می شود. این رقابت ها از ۲۵ مردادماه به میزبانی برونئی آغاز می شود.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، «محبوبه کریمی» در خصوص شرایط تیم تالوی دختران ایران اظهار داشت: در حال حاضر مرحله سوم اردوهای آماده سازی را برگزار می کنیم. اصفهان میزبان این مرحله از اردوهاست.
وی افزود: در ۲ مرحله نخست اردو، تکنیک و اجرای فرم تالوکاران را اصلاح کردیم و اکنون روند آماده سازی را سپری می کنیم.
کریمی با بیان اینکه تیم تالوی دختران ایران در سه رده سنی نونهالان، نوجوانان و جوانان برای حضور در مسابقات آسیایی آماده می شود، گفت: کارمان را با ۱۱ تالوکار آغاز کردیم و در ادامه ۲ نفر خط خوردند.
وی افزود: سهمیه کشورها برای حضور در مسابقات آسیایی، اعزام ۲ تالوکار نونهال، ۲ نوجوان و ۳ جوان است. در اردوی پایانی در خصوص نفرات اعزامی تصمیم گیری می کنیم و حتی امکان دارد که کمتر از سهمیه، تالوکار به برونئی بفرستیم.
سرمربی تیم دختران ایران با اشاره به دشوارهای های موجود در تیم های رده سنی، گفت: تغییرات رده سنی برای ووشوکاران، موجب افزایش سختی می شود و تالوکاران باید با تغییر رده سنی، فرم های جدیدی را آموزش دیده و اجرا کنند که این مساله، زمان‌بر است.
وی در مورد برگزاری اردوهای تیم جوانان ایران در استان های مختلف، توضیح داد: این موضوع موجب تنوع می شود و اکنون مسئولان ووشوی اصفهان نیز تمام تلاش خود را برای میزبانی مناسب از تیم ملی جوانان ایران، به کار گرفته اند.
کریمی در خصوص سطح فنی مسابقات آسیایی، گفت: حریفان اصلی ما یعنی چین، مالزی، سنگاپور، مالزی، ماکائو و هنگ کنگ همگی در آسیا هستند و این مساله کار را برای مدال آوری دشوار می کند.
وی با بیان اینکه تلاش تیم تالوی دختران ایران تکرار موفقیت های دوره قبلی مسابقات آسیایی است، گفت: نباید فراموش کرد در دوره گذشته نفراتی چون زهرا کیانی، ناهید پورشبانان و مینا پناهی را داشتیم که در عین جوانی، تجاربت گران‌بهایی داشتند.
این مربی در مورد پیشرفت تالوی ایران در سال های اخیر، گفت: با برنامه ریزی فدراسیون و تلاش مربیان و ووشوکاران، شرایط تالوی ایران نسبت به گذشته قابل قیاس نیست. البته باید اشاره کنم که دیگر کشورها نیز کم کار نیستند و سرمایه گذاری زیادی کرده اند.