در راستای مسوولیت های اجتماعی و ارتقای فرهنگ محیط‌زیست در منطقه عسلویه استان بوشهر تفاهم نامه ای بین شرکت پتروشیمی‌جم و سازمان حفاظت محیط‌زیست منعقد شد.
تفاهم‌نامه مسئولیت‌های اجتماعی شرکت پتروشیمی جم با سازمان حفاظت محیط‌زیست، با حضور احمدرضا لاهیجان‌زاده معاون دریایی سازمان حفاظت محیط‌زیست، فرهاد قلی‌نژاد مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان بوشهر و محمدرضا سعیدی مدیرعامل پتروشیمی جم و مدیران ارشد این شرکت در دفتر مرکزی تهران به امضاء طرفین رسید.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از روابط‌عمومی پتروشیمی‌جم بر همین اساس در راستای اصل پنجاهم قانون اساسی جمهوری اسلامی، حفاظت از محیط زیست نسل امروز و فردا و گسترش فرهنگ فعالیت‌های زیست محیطی، تفاهم نامه مسولیت‌های اجتماعی پتروشیمی جم و سازمان حفاظت از محیط زیست منعقد شد و طرفین آمادگی خود را جهت همکاری اعلام داشتند.
احمد رضا لاهیجان زاده معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تشریح زمینه‌های همکاری و اشاره به سوابق ارزشمند پتروشیمی‌جم به عنوان حامی طرح پاک‌سازی سواحل خلیج فارس گفت: با توجه به اهمیت موضوع تفاهم نامه و پیشبرد برنامه‌ها، نمایندگان طرفین به منظور هماهنگی‌های بیشتر در اجرای برنامه‌های مشارکتی اعم از اجرای طرح ملی پاکسازی و پیشبرد مدیریت اصولی پسماندها در سواحل حفاظت شده پارک ملی دریایی خلیج نایبند و پارک‌های دیر و نخیلو با معرفی و تشکیل کارگروه اجرایی، کلیه موارد را پیگیری و اقدام نمایند.
فرهاد قلی نژاد مدیرکل حفاظت میحط زیست استان بوشهر نیز گفت: پتروشیمی‌جم با مشارکت داوطلبانه در فعالیت‌های اثربخش با محوریت محیط‌زیست ازجمله پاکسازی سواحل خلیج نایبند به عنوان میراث‌های طبیعی به صورت دوره‌ایی اقدامات مهمی انجام داده است که بر این اساس مصمم هستیم با تعمیم این حرکت بزرگ به سایر نقاط سواحل حفاظت شده خلیج فارس که گنجینه‌های ارزشمند کشور در بحث تنوع زیستی هستند، با اجرای برنامه‌های مشارکتی حفظ و صیانت شوند.
مدیرعامل پتروشیمی جم نیز با تاکید بر حوزه مسئولیت‌اجتماعی در مجموعه جم گفت: مهمترین اصل در هر بنگاه اقتصادی، افزایش کیفیت زندگی مردم، نوآوری و افزایش بهره‌وری است که به همین منظور پتروشیمی‌جم به صورت خودجوش در راستای مشارکت در فعالیت‌های زیست‌محیطی با هدف مسئولیت‌پذیری در این حوزه به سوی توسعه و آبادانی کشور گام برمی‌دارد.
محمد رضا سعیدی عقد این تفاهم‌نامه را نقطه آغاز همکاری دوجانبه، ارتقاء فرهنگ محیط‌زیست و اهمیت به مقوله مسئولیت‌اجتماعی در منطقه عسلویه عنوان کرد.