کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده پایداری جو و تداوم شرایط گرمای هوا در این استان تا روز شنبه هفته آینده است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا احمد رضا انصاری روز چهارشنبه افزود: در ۲۴ ساعت گذشته برازجان، دیلم، جم و عسلویه به ترتیب دمای ۴۸، ۴۷، ۴۵ و ۴۴ درجه را تجربه کردند.
وی بیان کرد: در این مدت عسلویه با ۲۸ درجه کمترین میزان دما را در استان بوشهر داشت و عسلویه و گناوه نیز به ترتیب شاهد بیشترین و کمترین میزان دما بودند.
انصاری ادامه داد: امروز و فردا در برخی ساعت‌ها با توجه به افزایش سرعت وزش باد روی کشور عراق و برخی نقاط جنوب غرب کشور و در پی آن وقوع پدیده نفوذ و پیشروی ذرات گرد و خاک روی شمال خلیج فارس دور از انتظار نیست.
وی یادآور شد: دریا نیز امروز تا روز جمعه در بیشتر ساعت‌ها شرایط ملایمی دارد.
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در برخی ساعت عصر و شب به سبب افزایش نسبی سرعت وزش باد در نیمه شمالی خلیج فارس، ارتفاع موج دریا نیز در این مناطق به طور نسبی افزایش می‌یابد.
انصاری افزود: برای ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر صاف تا کمی ابری در طول روز گاهی وزش باد، در برخی نقاط ساحلی گاهی غبار محلی و مه رقیق صبحگاهی پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد در نواحی شمالی و مرکزی استان به طور غالب شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۴ و روی دریا گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.
انصاری بیان کرد: برای ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ سانتی متر و در سواحل شمالی و مرکزی استان در بعد ازظهر تا اوایل شب ۶۰ تا ۱۲۰ سانتی متر پیش بینی می‌شود.
وی گفت: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ۰۴:۲۰ بامداد، جزر اول ساعت ۱۰:۱۲، مد دوم ساعت ۱۵:۰۸ و جزر دوم دریا ساعت ۲۱:۲۵ خواهد بود.