مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به گرامی داشت یاد و خاطره شهدای ترور، گفت: ۱۱۰ برنامه در هفته حقوق بشر آمریکایی در اصفهان برگزار می‌شود.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا جعفر عسکری روز چهارشنبه در نشست خبری تبیین برنامه‌های هفته حقوق بشر آمریکایی، غبارروبی گلستان شهدا و تجدید میثاق با شهدا در روز پنجشنبه ششم، همایش پیشگامان انقلاب با سخنرانی دکتر صفار هرندی و سخنرانی قبل از خطبه‌ها در روز هفتم، تشییع شش شهید دوران دفاع مقدس در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در هشتم تیرماه را از جمله برنامه‌های شاخص این هفته برشمرد.
وی ادامه داد: در این هفته در مساجد شاخص شهر و در محل نماز جمعه میز خدمت توسط قوه قضاییه راه اندازی می‌شود.
مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد: زنده نگهداشتن راه شهدا موجب مصون شدن انقلاب در برابر تهدیدات و حفظ روحیه ایثارگری در مردم و تذکری به مسؤولان برای حمایت از مردم است.
وی اضافه کرد: در این هفته باید نقش آمریکا در ترور، خشونت، خونریزی‌ها و جنگ‌های منطقه و چهره نفاقی که ۱۷ هزار نفر از مردم ما را به شهادت رساندند برای مردم افشا و تبیین شود.
عسکری با بیان اینکه ما نیازمند بهره مندی از ابعاد شخصیتی شهدا هستیم، تصریح کرد: امروز رسانه‌ها و مبلغان با استفاده از رسانه‌های نوین ابعاد شخصیتی شهدا را برای جوانان بازگو کنند و آثار محتوایی ماندگار و تأثیرگذار در این خصوص خلق کنند.
به گفته وی چند سال پیش ساخت سریالی در خصوص زندگی شهید بهشتی و شهدای اصفهان در دستور کار قرار گرفت و قرار شد استانداری از آن حمایت کند ولی سه استاندار تغییر کرد و هیچ اقدامی نشده است.
سید محسن طباطبایی معاون صدا و سیمای مرکز اصفهان در این نشست، گفت: متأسفانه برخی مسوولان شهر و استان در زمینه برگزاری جشنواره‌های بدون دستاورد هزینه‌های بسیاری صرف می‌کنند ولی برغم تفاهم نامه‌هایی که خاک می‌خورد در حمایت از ساخت فیلم‌هایی که برای شهدای شاخص اصفهان است کم کاری می‌کنند.
هفتم تا دوازدهم تیر هفته حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شده است.
سوء قصد نافرجام رهبر معظم انقلاب در ششم تیرماه سال ۶۰، ترور ۷۲ یار انقلاب در هفتم تیر سال ۶۰، بمباران شیمیایی سردشت در هفتم تیر ۶۶، شهادت آیت الله صدوقی در ۱۱ تیرماه و حمله به هواپیمای مسافربری ایران در ۱۲ تیرماه ۶۷ از جمله اقدامات آمریکا در این هفته است.