نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: احداث سدهای «چولهول» و «بن لار» از مطالبات جدی مردم پلدختر برای جلوگیری از سیلاب و تامین آب آشامیدنی است.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از مهر ،سید حمیدرضا کاظمی روز پنجشنبه در آئین آغازعملیات اجرایی بازسازی شبکه‌های توزیع برق پلدختر که در جریان سیل تخریب شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه در سیلاب‌ها آب رودهای بالا دست باعث افزایش حجم سیلاب و بحران و خرابی در پلدختر می‌شود، احداث سدهای چول هول و بن لار یکی از مطالبات جدی مردم به جهت کنترل سیلاب است.

وی افزود: همچنین احداث این سدها در تأمین آب آشامیدنی مردم منطقه با توجه به خشکسالی‌ها مؤثر است.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی دیگر از مطالبات جدی و حائز اهمیت مردم پلدختر و معمولان شفاف سازی و ذکر حقابه آنها در روند مطالعات احداث سدهای بالا دست مانند معشوره است که باید دیده شود.

وی با تقدیر از حضور پر رنگ و عنایت ویژه وزیر نیرو به استان لرستان و سه بار سفر به پلدختر در جریان سیل، خواستار پیگیری جدی احداث سد چول هول از وزارتخانه شد تا در این راستا اقدام عاجل شود.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی خواستار لایروبی رودخانه کشکان شد و افزود: رودخانه کشکان در طول تاریخ لایروبی نشده و در جریان سیل تغییر مسیر نیز یافته است.

کاظمی گفت: با توجه به اینکه تنها حدود پنج ماه تا آغاز بارندگی‌های جدی آینده باقی مانده مردم پلدختر و معمولان و روستاهای حاشیه کشکان در خطر سیلاب قرار دارند و باید احداث دیواره‌های ساحلی به طور جد و سریع و بدون فوت وقت صورت گیرد.