امروز اگرچه هوا خیلی گرم بود، اما همه آمده بودند، از پیر تا جوان، حتی کودک و خرد سال، مرد و زن، تا یاران صادق را در آغوش بگیرند و به آنها خیرمقدم بگویند، خیر مقدم به بازگشت به وطن، خیرمقدم پیروزمندانه و مسرور از شهادت و نوشیدن شهد شیرین شهادت.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا امروز مردم ولایتمدار تهران و خانواده معظم شهدا در گرمای تیرماه در مقابل دانشگاه تهران بار دیگر با شهدایی که پرچمدار امنیت ایران اسلامی و دین مبین اسلام بودند آمدند تا قدردانی کنند و پیکرهای پاکشان را با اشک دیدگان خود بدرقه و راهی دیار باقی کنند تا همنشین امام حسین و شهدای کربلا باشند.
امروز همه آمدند در گرمای طاقت فرسا به انتظار نشستند تا شهدایی که بیش از سی سال از آنها خبری نبود و سرانجام توسط گروه تفحص به جمع شهدای دیگرشهدا پیوستند را در آغوش بگیرند.
مردم بار دیگر با شهدا و امام راحل تجدید میثاق کردند، اما در بین خیل عظیمی از مردم ولایتمدار و شهید پرور تهران جای پدران و مادران شهدای خالی است که در فراق و سوگ فرزندان خود که جان به جان آفرین تسلیم کرده‌اند و دیگر نیستند با اشک دیده پیکرهای مطهر فرزندان خود را بوسه زنند و قدردان جان باختگی و شهادت آنها باشند.
اما به جای این پدران و مادران معزز شهدا یک ملت آمدند تا با اشک های خود آنها بدرقه کنند و قدرشناس و ادامه دهنده راهشان باشند، امروز همه اشک ریختند و با نثار گل و قرائت فاتحه یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.
در بین مردمی که امروز برای تشییع پیکر پاک و مطهر ۱۵۰ شهید دوران دفاع مقدس آمده‌اند، جوانانی به چشم می خورند که دوران دفاع مقدس را درک نکرده‌اند، به اصطلاح نسل چهارمی هستند اما آمدندتا لبیک گویان، بگویند ما ادامه دهنده راه شهدا هستیم و تا هستیم نمی‌گذاریم که خدشه ای به راه شهدا و همین طور اسلام و ایران عزیز وارد شود، ما ایستاده ایم و با قطرات خون خود مانند شهدای ۸ سال دفاع مقدس از آب و خاک کشور و همینطور اسلام دفاع خواهیم کرد.
مراسم تشییع شهدای امروز یاد آور خاطرات و از خودگذشتگی های هشت سال دفاع مقدس بود، بوی حسین (ع) بوی شهدا می آمد، امروز یک بار دیگریاد دورانی که مردم تهران شهدای دفاع مقدس را در کوه و برزن همراهی و تشییع می کردند، زنده شد.
همه به یاد داریم که امروز ازبا گذر کوچه‌هایی که به نام شهدا مزین شده است و به برکت خون پاک آنها و در امنیتی که با گذشت از خود به ملت هدیه کردند، با امنیت به خانه هایمان می رسیم و به دنبال زندگی خودمان هستیم.
یادمان باشد آنها شاید به ظاهر رفته باشند، اما همیشه زنده اند، از خود گذشتند تا ما بمانیم، تا اسلام سربلند باشد و ایران همیشه، ایران باشد، با اقتدار و مستقل در خود فرزندانی را پرورش دهد که همواره از آب و خاک این سرزمین دفاع کنند.

یادمان باشد که امنیت آسایش و اقتدار و پیشرفت امروز ما مدیون خون شهدا ست پس قدر شان را بدانیم راهشان را ادامه دهیم.

مراسم تشییع پیکرهای مطهر ۱۵۰ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) با حضور خانواده‌های معظم شهدا و مردم شهیدپرو برگزار شد.