مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان گفت: پیکر پاک و مطهر دو شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس عصر پنجشنبه وارد استان شده و همزمان با شهادت امام صادق (ع) تشییع و به خاک سپرده خواهند شد .

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرناعبدالرضا فرجیان با اشاره به آئین استقبال و تشییع پیکر دو شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس در خوزستان اظهار داشت: از مجموع پیکرهای ۱۵۰ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس ۱۱۶ شهید گمنام و ۳۴ شهید شناسایی شده که دو شهید از این شهدا متعلق به خوزستان هستند که برنامه‌های ویژه‌ای برای استقبال، تشییع و خاکسپاری پیکرهای آنها پیش بینی شده است.

وی افزود: ساعت ۱۹:۴۵ پنجشنبه پیکر پاک و مطهر این دو شهید از طریق فرودگاه بین المللی اهواز وارد استان می شود و پس از آئین استقبال به حرم علی بن مهزیار اهوازی منتقل می‌شوند و در این مکان مقدس آئین وداع با پیکرهای این دو شهید والامقام برگزار می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان ادامه داد: روز جمعه نیز پیکر این دو شهید والا مقام به مصلای مهدیه اهواز انتقال داده می‌شود و پس از قرائت نماز بر دستان نمازگزاران و مردم شهید پرور خوزستان تشییع می‌شوند.

وی بیان کرد: همچنین آئین خاکسپاری این شهدای والامقام روز شنبه همزمان با شهادت امام جعفرصادق (ع) بوده که پیکر شهید قاسم بلند از محل لشکر ۹۲ زرهی تشییع و در گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده می‌شود و پیکر عبدالرضا حمودی نیز با توجه به اینکه قرار بود در ماهشهر به خاک سپرده شود اما خانواده این شهید به آبادان منتقل شده‌اند، بر اساس تصمیم مسئولان در یکی از این دو شهرستان به خاک سپرده می‌شود.

آئین تشییع پیکر مطهر ۱۵۰ شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس امروز (پنجشنبه) در تهران برگزار می‌شود و پس از آن پیکر پاک و مطهر این شهدای والا مقام به استان‌های اصفهان، قم، مرکزی، اردبیل، قزوین، گیلان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، خراسان رضوی، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، هرمزگان، تهران، خوزستان، بوشهر، سمنان انتقال داده می‌شود.

این شهدای تازه تفحص شده متعلق به عملیات‌های کربلای ۵، والفجر ۸، رمضان، محرم، مسلم بن عقیل، والفجر یک در فکه، تک دشمن در زبیدات، والفجر ۲ در پنجوین و تک دشمن در عملیات بیت‌المقدس است.
در استان‌های سمنان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری و تهران شهدای گمنام و شهدای شناسایی تشییع می‌شوند و در استان‌های خراسان رضوی، فارس، بوشهر، گیلان، قزوین و خوزستان نیز تنها شهدای شناسایی شده تشییع خواهند شد.

۹۵۹۴/‏۶۰۰۲