معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادراتی خوب است که ارز حاصل از آن در کشور هزینه شود و اگر بنا باشد ارز حاصله در خارج از کشور هزینه شود، توسعه‌ای به دنبال نخواهد داشت.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از مهر ، جعفر سرقینی بعدازظهر امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: وزارت صنعت، معدن و تجارت تکالیفی برای خودروسازان در نظر گرفته که پیگیر اجرای آن هستیم.

وی بیان کرد: وزیر صنعت به خودروسازان اخطار داده که خودرو بعد از تولید به هیچ عنوان نباید راهی پارکینگ شود بلکه خودروی تولید شده حتماً باید راهی بازار فروش شود.

سرقینی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت با خام فروشی مواد معدنی به شدت مخالف است، افزود: محدودیت‌هایی در این زمینه ایجاد شده که این محدودیت‌ها صادرات مواد خام را به شکل چشمگیری کاهش داده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت یادآور شد: صادرات محصولات خام از ۲۳ میلیون تن به ۷ تن کاهش یافته که بقیه این میزان در کارخانه‌های فرآوری و جوار معدنی فرآوری شده است.

وی با اشاره به مردودی در زمینه برگشت ارز به کشور عنوان کرد: گرچه در این زمینه شرایط ناخوشایندی داشتیم اما خوشبختانه دولت اخیراً جدیت بیشتری داشته و برگشت ارز امسال بهتر از سال قبل خواهد بود.

سرقینی خاطرنشان کرد: سال گذشته بهترین عملکرد در بازگشت ارز مربوط به پتروشیمی‌ها و فولادها بوده است.

وی تصریح کرد: صادراتی خوب است که ارز آن بازگردد و بتواند به توسعه کشور کمک کند اما اگر صادرات انجام دهیم و بخواهیم ارز حاصل از آن را در خارج از کشور هزینه کنیم، هیچ سودی برای خودمان به همراه ندارد.

سرقینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارهای مالیاتی و عدم پرداخت حقوق دولتی توسط مجموعه‌هایی از جمله برخی معادن عنوان کرد: هرچه نظارت و بازرسی بیشتر باشد، این فرارها و عدم پرداخت‌ها کاهش می‌یابد اما تا وقتی مردم خودشان نسبت به این موضوع حساسیت برای پرداخت نداشته باشند، بحث فرار مالیاتی حذف نمی شود