برگزیدگان نخستین جشنواره تئاتر خیابانی استان مرکزی پس از ۲ روز رقابت هشت گروه برتر، معرفی شدند.

به گزارش جارچی اخبار دبیر جشنواره تئاتر خیابانی استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا گفت: آئین اختتامیه این جشنواره روز پنجشنبه با حضور گروه‌های نمایشی، مسئولان محلی و داوران جشنواره در سالن سینما کانون رجایی دلیجان برگزار شد.
«وحید رفیعی» افزود: «سامان خلیلیان»، «علی اصغر دشتی»، «پیام عزیزی» و سید «هادی رضوی» داوری این جشنواره را بر عهده داشتند.
وی ادامه داد: براساس آرای داوران جشنواره نمایش «بی تابی» به کارگردانی ناصر کریمی نیک در بخش موسیقی جشنواره هدیه نقدی و لوح تقدیر دیافت کرد.
دبیر جشنواره تئاتر خیابانی استان مرکزی گفت: در بخش طراحی فضا و لباس نمایش «منم می خوام فرشته شم» به کارگردانی میثم کریمی از محلات و در بخش طراحی فضا نمایش «امروز بهشت، فردا جهنم» به کارگردانی اصغر تنهایی موفق به دریافت لوح تقدیر جشنواره شدند.
رفیعی، «امیر حسین کریمی نیک» برای بازی در نمایش «کوله پشتی» را بهترین بازیگر مرد با رأی داوران جشنواره عوان کرد.
وی گفت: براساس رأی داوران در بخش کارگردانی جشنواره نمایش «این زمان و آن زمان» به کارگردانی مهدی روزبهانی و نمایش «امروز بهشت فردا جهنم» اثر اصغر تنهایی در بخش کارگردانی برگزیده شدند.
دبیر جشنواره تئاتر خیابانی استان مرکزی افزود: در بخش طراحی و ایده نمایشی هیچ اثری شایسته احراز رتبه برتر نشد.
رفیعی اظهار داشت: نمایشهای «ضخم زندگی» به کارگردانی عرفان خردمند، «امروز بهشت فردا جهنم» به کارگردانی اصغر تنهایی و «این زمان و آن زمان» به کارگردانی مهدی روزبهانی به عنوان آثار برگزیده برای اجرا در سطح استان مرکزی با حمایت مالی انجمن نمایش و خانه تئاتر استان معرفی شدند.
وی با اشاره به اینکه ۵۰ اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر خیابانی استان مرکزی ارسال شد، گفت: این جشنواره از چهارم تا ششم تیرماه سال جاری در شهرهای دلیجان و نراق و روستاهای راوه، خاوه و دودهک از توابع شهرستان دلیجان برگزار شد.
دبیر نخستین جشنواره تئاتر خیابانی استان مرکزی اظهار داشت: این جشنواره در موضوعات افزایش نشاط اجتماعی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، کاهش آلودگی هوا، حمایت از کالای ایرانی و رونق تولید، ایثار و شهادت، حقوق شهروندی و مدیریت پسماند برگزار شد.
یکهزار و ۲۰۰ هنرمند نمایش در ۲۰ گروه تخصصی در استان مرکزی فعالیت می‌کنند.