رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان اینکه واحدهای صنفی فاقد مجوز بسیاری از تخلف های این حوزه را به خود اختصاص داده اند گفت: ساماندهی این اصناف در دستور کار قرار گرفته است و باید در اسرع وقت برای دریافت مجوز اقدام‌های لازم را صورت دهند.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، محمود سیجانی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر تاکید کرد: با توجه به جدیت دستگاه قضایی برای ساماندهی اصناف فاقد مجوز، در صورتی که این اصناف اقدام لازم برای اخذ مجوز را انجام ندهند با آنها برخورد می‌شود.

وی، اصناف و بازاریان، تولیدکنندگان و معدن کاران را سربازان جنگ اقتصادی کشور دانست گفت: در سال رونق تولید در جهت تحقق این شعار، اصناف و تولیدکنندگان وظیفه تأمین و توزیع کالاهای اساسی مورد نیاز مردم با شرایط مناسب را به عهده دار دارند.

وی ادامه داد: به منظور تحقق شعار سال، سند رونق تولید در جهت حمایت از تولید و اشتغال با تاکید بر حفظ و توسعه واحدهای تولیدی موجود در استان تدوین شده است.

وی با بیان اینکه تحریم علاوه بر فشارهای اقتصادی، فرصت‌های مناسب در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌دهد ادامه داد: استفاده از فرصت تحریم می‌تواند موجب رونق تولید در کشور شود که برای رسیدن به این هدف و همچنین تحقق رشد واحدهای تولیدی سند رونق تولید در استان تدوین شد.

سیجانی با تاکید بر رعایت انصاف توسط اصناف ادامه داد: توزیع کالاهای با قیمت مناسب در بازار و فروش منصفانه به مردم ضرورت شرایط کنونی است که به دلیل روحیه بسیجی اصناف قم، کالاهای توزیع شده ارزان‌تر از استان‌های دیگر استان است که ضرورت دارد این روحیه همچنان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی با ۵۴ هزار اشتغال مستقیم از جمله ظرفیت‌های مهم صنعتی استان است گفت: واحدهای صنعتی موجود، از جمله واحدهایی هستند که کمترین مزاحمت و آلودگی را برای استان دارند.

وی تأمین کالاهای اساسی و حفظ اشتغال را از جمله اهداف مهم در سال جاری دانست و گفت: دشمن، تأمین کالاهای اساسی در کشور را مورد هدف قرار داده است که ضرورت دارد برای تأمین و تولید این کالاها، این واحدها حمایت شوند.

سیجانی ادامه داد: سامانه ۱۲۴ برای رسیدگی به شکایت‌های مردمی تعیین شده است و مردم می‌توانند شکایت‌های خود را به این سامانه اعلام کنند و در کمترین زمان به این شکایت‌های رسیدگی می‌شود.

۳۵ هزار واحد صنفی و ۶۰ اتحادیه زیر مجموعه اتاق اصناف قم فعالیت می‌کنند. پیش بینی می‌شود حدود هشت هزار واحد صنفی فاقد مجوز در استان مشغول به فعالیت باشند.