معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه استفاده از مجازات های جایگزین حبس در جرائم خرد و غیر خشن را از برنامه های دستگاه قضایی دانست و گفت: در استان کرمانشاه با صدور بیش از ۴۵۰ هزار ساعت احکام در استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس توانسته ایم حائز رتبه اول کشوری باشیم.
به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، بهمن مرادیفر پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه به مناسبت هفته قوه قضائیه با تبریک این هفته، افزود: خوشبختانه در استان کرمانشاه آمار زندانیان در چند سال گذشته افزایش نداشته و در بحث جرایم ۱/۵ درصد کاهش داشته ایم و این در حالی است که نرم کشوری افزایش ۱۳ درصدی را دنبال می کند. او گفت: بر همین اساس بر اساس گزارش آمار قوه قضاییه استان کرمانشاه رتبه هفتم مطلوبیت را در میان سایر استان های کشور را داراست.
مرادیفر با اشاره به اقتصاد مقاومتی گفت: در کرمانشاه این مهم به جد پیگیری می شود تا جایی که بنا داریم هیچ کارگاه و صنعتی به تعطیلی کشیده نشود و در عین حال حقی از بیت المال نیز تضییع نشود.
توصیه به صلح و سازش و مصالحه در میان نزدیکان توسط ریش سفیدان از دیگر موکدات معاون اجتماعی دادگستری بود و گفت: آمار طلاق زیبنده جامعه ما نیست بنابراین جا دارد بزرگان فامیل در مشکلات خانوادگی ورود کنند تا قبح طلاق و مطالبه مهریه شکسته نشود.

معاون احتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمانشاه در ادامه با تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش گفت: در دستگاه قضایی عدالت محور اصلی است که باید دنبال شود البته این مهم به راحتی میسر نخواهد شد و همواره در طول تاریخ قربانیان بزرگی داشته است از مولای عدل و عدالت علی (ع) یاد میکنم که جان عزیزش را فدای برقراری عدل کرد تا حکومت مهدی موعود عج که باید هزینه پرداخت کنیم تا به جهان پر از عدل برسیم.
مرادیفر با اشاره به شخصیت والای شهید بهشتی که او نیز در راه عدل شهید شد، افزود: شهید بهشتی قاعده نبود یک شخصیت استثنایی بود که هر جا ورود کرد منشا اثرات خیر و بی بدیلی شد.
وی ادامه داد: آشنایی شهید بهشتی با چندین زبان زنده دنیا از او یک ترجمان مطمئن برای انقلاب ساخته بود و حضورش به عنوان رئیس دیوان عالی کشور که عالی ترین مقام قضایی زمان خودش بود، برخورد قاطع و جدی با معاندان نظام و انقلاب و بسیاری کارهای برجسته دیگر دشمنانش را به فکر ترور این شخصیت برجسته و بزرگ انداخت و سرانجام او در همین راه به مقام شهادت نائل شد و امام ره فرمودند شهادتش در مقابل مظلومیتش ناچیز بود.
او در ادامه با اشاره به سند تحول قضایی که مورد تایید مقام معظم رهبری نیز می باشد یادآور شد تلاش وسیعی شروع شده است که با تحول در دستگاه قضایی به جایی برسیم که آرمان مردم است.

او گفت: در این میان آنچه مورد نظر مقام معظم رهبری و مسئولان قضایی است ملجا و پناهگاه بودن دستگاه قضایی است که در آن با نام دستگاه قضایی مظلومان احساس آرامش کنند همچنان که ظالمان به ترس و وحشت بیفتند.
وی با یادآوری این نکته که مبارزه با فساد با جدیت پیگیری می شود: گفت: این مبارزه هم در درون سیستم قضایی و هم در بیرون آن شامل می شود تا جایی که هم دستگاه قضایی تطهیر شود و هم جامعه از لوث وجود مفسدان پاک شود.
وی با اشاره به بحث پیشگری ها که از برنامه های راهبردی قوه قضاییه است، پیشگیری از آسیب های اجتماعی مانند اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و مفاسد اقتصادی را از شمول اساسی برنامه های پیشگیرانه دانست که مطمح نظر مسئولان نظام نیز می باشد.