معاون بهره‌برداری شرکت آبفای شهری استان کرمانشاه از صرفه جویی ۳.۶ میلیون مترمکعبی با کشف نشت های نامرئی خبر داد.

به گزارش جارچی اخبار رضا داودی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص اقدامات شرکت آبفای شهری استان کرمانشاه در بحث صرفه جویی اظهار داشت: از جمله این اقدامات کشف نشت های نامرئی و رفع آن در شبکه آب بوده است که صرفه جویی قابل توجهی را به دنبال دارد.

وی از کشف ۲۳۹ مورد نشت نامرئی در شبکه آب استان و رفع آن طی یک سال خبر داد.

معدن شرکت آبفای شهری استان کرمانشاه میزان صرفه جویی صورت گرفته از این طریق در منابع تأمین آب شرب را معادل حجم ۳.۶ میلیون متر مکعب عنوان کرد که برابر با ظرفیت ۷ چاه با آب دهی مناسب است.

داودی تصریح کرد: این پروژه به دلایل اهمیت آن در وزارت نیرو به عنوان پروژه‌های شاخص در هفته صرفه جویی و در همایش سازگاری با کم آبی پذیرش شده و ارائه می‌شود.

وی از خریداری و توزیع تعداد ۲۳۰۰ دستگاه کاهنده مصرف طی یک سال گذشته نیز به عنوان دیگر اقدام در حوزه صرفه جویی اعلام کرد و گفت: این اقلام شامل پرلاتور، سردوش حمام، شیر پدالی، فلاش تانک کم مصرف، شیر اهرمی و شیر فشاری زمان دار است که اغلب برای نصب در مدارس و مساجد و سایر مکان‌های عمومی استفاده می‌شود.

وی همچنین از خریداری و بهره برداری از دستگاه نشت یاب مجهز به نویز کلوریتور، زون اسکنر، ژئوفن، و نشت یاب انشعابات به این منظور خبر داد.

معاون بهره‌برداری شرکت آبفا شهری استان کرمانشاه افزود: همچنین بالغ بر ۱۱ هزار کنتور خراب مشترکین بصورت رایگان تعویض شده است.