مدیرکل بازرسی و نماینده شورای قضایی استان سمنان گفت: تعداد بالای پرونده های قضایی شایسته استان بافرهنگ سمنان نیست.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، حجت الاسلام موسی فتوحی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر سمنان همزمان با هفته قوه قضائیه در مصلای این شهر، افزود: هر ۲ سال به اندازه جمعیت استان سمنان در مراجع قضائی پرونده تشکیل می‌شود و این میزان تشکیل پرونده چشمگیر و در شأن استان نیست و مشارکت مردم موجب کاهش تعداد پرونده‌های قضائی و تأمین امنیت می‌شود.
وی با بیان اینکه باید نقش گفتمان برای حل مشکلات خانوادگی جدی تر دیده شود، ادامه داد: بررسی پرونده‌های اختلاف‌های خانوادگی نشان می‌دهد هر دو طرف پرونده و یا یک طرف اختلاف‌ها، به نماز اهمیت نمی‌دهند و این بی توجهی به نماز و اعتقادات عامل اصلی اختلافات است.
فتوحی تصریح کرد: اگر نماز، یاد خدا و گفت و گو در جامعه بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد، آمار اختلاف‌ها بدون شک کاهش می‌یابد چرا که ریشه بسیاری از اختلاف‌های خانوادگی ناشی از بی توجهی به نماز است.
وی ابراز داشت: اجرای عدالت و تأمین امنیت قضائی در استان سمنان نیازمند مشارکت مردم است و شهروندان باید در این زمینه بیش از پیش هوشیار باشند.
مدیرکل بازرسی استان سمنان گفت: مسئولان نسبت به غنی سازی هر چه بهتر اوقات فراغت جوانان و نوجوانان توجه داشته باشند.
فتوحی یادآور شد: فضای مجازی در صورت استفاده نادرست، آفتی برای جامعه، جوانان و نوجوانان است و باید خانواده نسبت به استفاده فرزندانشان از فضای مجازی دقت داشته باشند.
وی خاطرنشان کرد: حجاب و عفاف نقشی مهم در هدایت جامعه به سوی کمال و سعادت دارد و باید مراقب بود نسبت به این احکام واجب الهی به بهانه تابستان بی توجهی صورت نگیرد.
وی با بیان اینکه سمنان میزبان سه شهید دوران دفاع مقدس است، گفت: میزبانی شهدا فرصتی مغتنم برای ارج نهادن به مقام والای شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب است.
فتوحی افزود: در گام دوم انقلاب برای آنکه کشور در منطقه و جهان در حوزه‌های مختلف مانند سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بدرخشد باید قدم‌های محکم‌تری برداشته شود.
وی اضافه کرد: در گام دوم انقلاب با توجه به فرموده مقام معظم رهبری، قوه قضائیه باید ایجاد تحول در صورت و سیرت به منظور افزایش کارآمدی نظام را مد نظر قرار دهد.
در تقویم جمهوری اسلامی، هفتم تیر سالروز شهادت دکتر بهشتی، روز قوه قضائیه نام گذاری شده است.