مردم شهرستان های نوشهر ، چالوس و عباس آباد در غرب استان مازندران در میان حزن و اندوه فراوان از پیکر مطهر هشت شهید گمنام دوران دفاع مقدس به گرمی استقبال کردند.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، این پرستوهای سبک بال اخیراً به همراه ۱۵۰ شهید دیگر در گروه تفحص مناطق عملیاتی جنوب کشور پیدا شده بودند قرار است صبح فردا همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهرهای مختلف به خاک سپرده شوند.

پیکر پاک چهار تن از شهیدان گمنام دوران دفاع مقدس صبح امروز جمعه به نوشهر رسید و مراسم استقبال هم از میدان همافران با تشریفات نظامی آغاز و سپس توسط مردم تا حسینیه ناحیه مقاومت سپاه نوشهر همراهی شد.

بر اساس برنامه اعلامی از سوی ستاد استقبال شهدای گمناد شهرستان نوشهر، مراسم شب وداع با این چهار شهید سفر کرده پس از اقامه نماز مغرب و عشا، امشب در مسجد امام جعفر صادق (ع) نوشهر برگزار می‌شود.

همچنین مراسم زیارت عاشورای شهدای گمنام فردا شنبه ۶ صبح در حسینیه شهدای گمنام گردان امام حسین نوشهر انجام می‌شود.
مراسم تشییع پیکر ۲ شهید از این چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس از ساعت ۱۰ صبح فردا (شنبه) و در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، از مقابل بخشداری کجور در شهر پول آغاز و در مجاور اداره جنگلبانی شهر پول بخش کجور به خاک سپرده می‌شود.

همچنین پیکر مطهر شهید دیگر گمنام دوران دفاع مقدس از ساعت ۱۷ عصر فردا (شنبه) از مقابل شهرداری کجور تشییع و در محوطه مسجد جامع شهر کجور به خاک سپرده می‌شود.
این چهار شهید گمنام ۱۶، ۱۸، ۱۹، ۲۳ ساله، در عملیات ایذایی والفجر هشت درمنطقه بوارین و عملیات رمضان در شرق بصره تفحص شده شدند.

همچنین مردم سلمانشهر از توابع شهرستان عباس آباد هم امروز از دو شهید گمنام ۱۶ و ۲۰ ساله در میدان خوشامیان کلارآباد استقبال کردند و قرار است شب هم آئین وداع با این شهدا پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در امامزاده عبدالوافی کلارآباد برگزار شود.

پیکر مطهر این دو شهید که در عملیات رمضان و ایذایی والفجر ۸ جزیره بواریان به شهادت رسیدند صبح فردا از پل جمشیدآباد تشییع و در پارک کوثر سلمانشهر به خاک سپرده می‌شوند.

مردم شهرستان چالوس هم صبح امروز از پیکر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس در مرزن اباد استقبال کردند و امشب هم مراسم وداع با انان نیز در مهدیه چالوس برگزار می‌شود.

شهرستان نوشهر با بیش از ۱۳۸ هزار نفر جمعیت در غرب استان مازندران از ابتدای پیروزی انقلاب تا الان بیش از ۴۷۳ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده و با خاکسپاری این چهار شهید گمنام تعداد شهدای گمنام که در این شهرستان در خاک آرامیده‌اند به چهارده شهید خواهد رسید.

تاکنون ۳۱۹ شهید گمنام در ۱۰۵ نقطه استان مازندران خاکسپاری شده‌اند که با ورود این تعداد از شهدا، مازندران میزبان ۳۲۴ شهید گمنام خواهد شد.
مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرده است که بیشتر این شهدا در لشکر عملیاتی ۲۵ کربلا خدمت می‌کردند.