امام جمعه شهر ابرکوه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله بهشتی و شهدای هفتم تیر سال ۱۳۶۰ گفت: جامعه ای موفق است که روند امور در آن مبتنی بر اصلاح باشد، اگر چنین نباشد محکوم به فساد است و رسیدن به صلاح جز با امر به معروف و نهی از منکر و مقابله با ریشه‌های فساد امکان پذیر نیست.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی روز جمعه به مناسبت هفته قوه قضائیه در دیدار جمعی از کارکنان ستادی بازداشتگاه و مجتمع اشتغال (زندان باز) ابرکوه افزود: مفسدین یا ملوک همان کسانی هستند که با راه‌های نفوذ و آسیب رساندن به جامعه آشنا هستند و با نفوذی که در برخی فضا از جمله مجازی دارند در طلب امیال نامشروع خود حتی به قیمت تخریب و شیوع فساد در جامعه هستند.

وی با قدردانی از فعالیت‌ها و اقدامات مجموعه بازداشتگاه ابرکوه تصریح کرد: البته چنین افرادی دیر یا زود به مکافات اعمال خود می رسند و کسانی که دوست دارند فساد و فحشاء در جامعه رواج یابد، به عذابی دردناک گرفتار خواهند شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ابرکوه اظهار کرد: اگر می‌بینیم که در جامعه اسلامی ناهنجاری وجود دارد مشکل از مسلمانی ماست و گرنه اسلام مظهر پاکی و صداقت است.

حسینی اضافه کرد: ما به وظایف خود عمل نمی‌کنیم و حتی وظایف خود را بد انجام می دهیم، جامعه‌ای که اینگونه باشد جز رنج و درد حاصل از آن چیزی باقی نخواهد بود.

رئیس بازداشتگاه و مجتمع اشتغال (زندان باز) ابرکوه در این دیدار با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های انجام گرفته گفت: یکی از مهمترین رسالت کارکنان زندان‌ها اجرای برنامه‌های غنی فرهنگی و تربیتی مددجویان است.

علی بورقی افزود: سازمان زندان‌ها تلاش برای اصلاح و تربیت و بازگشت سعادتمندانه زندانیان دارد تا بتواند آنها را در پرورش اسلامی و دینی به جامعه بازگرداند.

رئیس بازداشتگاه و مجتمع اشتغال (زندان باز) ابرکوه نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایرنا گفت: در دوازدهمین جشن گلریزان که در سالروز ولادت با سعادت امام حسن (ع) برگزار شد، خیران با تعهد افزون بر چهار میلیارد و ۱۱۱ میلیون ریال به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد کمک کردند.

بورقی افزود: برای آزادی ۱۷ محکوم مالی غیرعمد در این شهرستان به ۲۵ میلیارد ریال کمک‌های مردمی و خیری نیاز است.

این مسئول تصریح کرد: سال گذشته ستاد دیه استان ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای آزادی ۱۲ زندانی جرایم مالی غیرعمد به این شهرستان کمک کرد.

وی از مردم نیکوکار و افراد خیر خواست برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد همچنان کمک‌های نقدی خود را به شماره حساب‌های ستاد دیه ۰۱۰۸۸۸۸۸۸۸۰۰۲ بانک ملی و شماره ۳۸۰۰۰۰۹۰ نزد بانک رفاه واریز و در این امر خداپسندانه مشارکت کنند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.