استاندار خراسان جنوبی بااشاره به مشکل راه های مواصلاتی بشرویه گفت: دراین خصوص کمیته مردمی با دستور ویژه راه اندازی تا محور بشرویه به بجستان و بشرویه به طبس پیگیری و احداث شود.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از مهر ، محمد صادق معتمدیان در ادامه سفر خود به شهرستان بشرویه صبح جمعه در جمع نخبگان و فعالین سیاسی و اقتصادی شهرستان بشرویه گفت: طرح پرورش دام در استان اجرایی می شود و درصدد هستیم استان خراسان جنوبی را به عنوان قطب پرورش شتر در کشور مطرح کنیم.

وی افزود: واردات دام از کشور افغانستان در جهت رونق دامداری و تولید جهت ایجاد اشتغال صورت خواهد گرفت.

معتمدیان بااشاره به اینکه همه مسئولان نگاه ویژه ای به استان دارند و همه در توسعه استان مصمم می باشند افزود: امید داریم با برنامه ریزی های انجام شده تا ۲ ماهه آینده شاهد حضور ریاست مجلس در استان باشیم تا گوشه ای از پتانسیل های استان را به این طریق در کشور مطرح کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: اگر بنا بر توسعه است باید از ظرفیت های ملی و وزارتخانه ها استفاده کنیم و با تعامل با وزرا جذب اعتبارات را برای توسعه استان داشته باشیم.

وی گفت: طی چند ماهه اخیر با نگاه ویژه دکتر نوبخت و سخنگوی دولت به استان اعتبارات خوبی در حوزه پروژه های دارای اولویت استان اخذ شده است.

استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: شهرستان بشرویه در چند بخش نیازمند توجه ویژه ای است و باید با سرعت پروژه های نیمه تمام آن را به سرانجام برسانیم.

وی گفت: امید است تا با حضور مدیران استانی مشکلات این شهرستان را رفع کنیم، ما دبیرخانه ستاد سفر های استانی را جهت پیگیری مصوبات، راه اندازی کردیم تا مطالبات مردم سریعتر پیگیری و حل و فصل شود.

معتمدیان تاکید کرد: با عنایت به دستور رئیس جمهور، استان خراسان جنوبی تاپایان دولت دوازدهم باید پیشرفت چشمگیری را داشته باشد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: در زمینه مشکل بهداشت و درمان و بیمارستان در حال احداث این شهرستان پیگیری خواهیم کرد تا این پروژه را با اعتبارات وزارت بهداشت و کمک خیرین به اتمام برسانیم.

معتمدیان بااشاره به مشکل راه های مواصلاتی شهرستان افزود: دراین خصوص کمیته مردمی را با دستور ویژه راه اندازی خواهیم کرد تا راه بشرویه به بجستان و راه بشرویه به طبس را پیگیری کرده تا با احداث این راه توسعه هرچه بیشتر بشرویه را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: کارهای کارشناسی احداث راه را باید انجام داد و در این زمینه باید با یک سند جامع پیش برویم و با اولویت بندی طرح ها را به سرانجام خواهیم رساند.

استاندار بیان داشت: بخشی از مطالبات نخبگان در این نشست به عنوان مصوبات سفر تصویب و بجد پیگیری خواهد شد.

معتمدیان با اشاره به سهمیه ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای محرومین افزود: ساخت ۱۰ هزار مسکن برای نیازمندان و افراد فاقد مسکن عملیاتی شد که این اقدام گامی بلند در راستای خانه دار شدن مردم می باشد.

امیحسنخانی نماینده مردم بشرویه، طبس، فردوس و سرایان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت: بشرویه باید پیشرفت کند، توسعه و ایجاد راه های جدید در این شهرستان نیاز است و این تصور که در صورت ایجاد راه جدید در بشرویه مسیر شهری دیگر از رونق می افتد، کاملاً اشتباه است.

وی افزود: فاضلاب روستاهای موردستان و خانیک نیز باید بجد پیگیری شود.

امیرحسنخانی بیان داشت: پیگیری مطالبات بشرویه و برگزاری نشست های نخبگان این شهر باید افزایش یابد.

نخبگان این شهر در این جلسه به مشکلات و مسائل بشرویه از جمله نیمه تمام ماندن بیمارستان بشرویه، بن بست راه های مواصلاتی این شهر، گران بودن ادوات کشاورزی و ارزان قیمت بودن تولیدات کشاورزی اشاره کردند.