وزیر راه و شهرسازی گفت: در ایام اوج سفر در کشور ستاد هماهنگی خدمات سفر تشکیل می‌شود که وزارت راه و شهرسازی و سازمان‌های تابعه آن، برای آغاز سفرهای تابستانی مردم کاملاً آماده است.

به گزارش جارچی اخبار به نقل از ایرنا، احمد اسلامی به آغاز دور اول سفرهای تابستانی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در چارچوب نظام مدیریت سفر، یک ستاد هماهنگی خدمات سفر در کشور وجود دارد که همیشه در زمان اوج سفرهای مردم چه در ایام نوروز و چه در تابستان یا ایام خاص که معمولاً با گسترش حجم مسافرت‌ها در کشور مواجه می‌شویم، این ستاد تشکیل می‌شود

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه دستگاه‌های مختلف در ستاد هماهنگی خدمات سفر عضو هستند و ایفای نقش می‌کنند، افزود: برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای انجام سفرهای امن مردم در تابستان ۹۸ در راه‌های مواصلاتی و جاده‌ها اندیشیده شده و هماهنگی بین بخشی در وزارت راه وشهرسازی و همچنین با استان‌ها و سایر دستگاه‌ها مانند هر سال صورت گرفته است.

طرح تابستانی سفر هر سال با آغاز فصل تابستان (اول تیر تا پایان شهریور) همزمان در سراسر کشور در قالب ستاد هماهنگی خدمات سفر با مشارکت دستگاه‌های خدماتی، امدادرسان و امنیتی و انتظامی در سطح محورهای برون‌شهری، جاده‌ها و راه‌ها اجرا می‌شود.

طرح اقدام ملی مسکن به زودی با حضور رئیس جمهوری آغاز می‌شود

اسلامی همچنین درباره زمان افتتاح رسمی طرح ۴۰۰ هزار مسکن گفت: طرح اقدام ملی برای مسکن وارد فاز اجرایی شده است و به تدریج تفاهم نامه‌های آن با دستگاه و سازمان‌های مختلف در مرحله امضاست.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه ۱۱۰ پروژه مسکن ذیل طرح اقدام ملی تعریف شده است، توضیح داد: کارها به سرعت در حال پیگیری و هماهنگی لازم نیز در این زمینه در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: مقدمات این طرح در شهرهای مختلف در حال آماده سازی است که در مراسمی با حضور و دستور رئیس جمهوری به صورت سراسری به صورت ویدئو کنفرانس آغاز می‌شود.

اسلامی همچنین شایعه واگذاری ساخت مسکن‌های این طرح را به پیمانکارهای خارجی رد کرده است و به استفاده از پیمانکار داخلی در عملیاتی کردن این طرح تاکید کرد.

وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد: براساس قوانین از سرمایه گذاری خارجی در بخش مسکن به عنوان صنعت سرمایه پذیر استقبال می‌کنیم.

طرح اقدام ملی، گام جدید دولت تدبیر و امید است که برای افزایش ظرفیت عرضه مسکن در کشور برداشته شده است. جامعه هدف در طرح اقدام ملی، اقشار متوسط رو به پایین جامعه و جوانانی است که در سن ازدواج قرار دارند.